scanjet 4200 c

Status
Niet open voor verdere reacties.

devrieshg

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Indertijd heb ik een hp scanjet 4200 c aangeschaft werkend onder windows 98 net hp scanning software nr. c. 7170-15401. Bij het scannen van brieven met tekst en logo werden deze normaal weergegeven en konden in word als rtf bestand worden geopend.
Nu werk ik met Windows XP home ed. De oude scanning software werkt hier niet op en via Hp heb ik nieuwqe software ontvangen nr c7177-14421.
Maar bij het scannen van brieven met tekst en een logo worden deze of niet of verminkt overgenomen in windows office xp. Volgens hp lift dit aan de ocr software. Wel kan deze scan openen in corel photo house, waana deze volledig correct te voorschijn komt.
Zijn er nog andere mogelijkheden om ook in word xp dit soort brieven e.d. te openen? bv door download van bepaalde scansoftware?
Wie kan mij helpen?

Henk de Vries

HP software naar de prullenbak verwijzen (letterlijk en figuurlijk !!!) en gewoon de scansoftware van XP gebruiken......

Start -> alle programma's -> bureau accessoires -> scanner en camera

scanjet4200C

Pasja bedankt voor je reactie.
Ik heb al eens een keer zowel de hardware als de software van de HP scanjet verwijderd. Daarna heb ik de HP software en de scanjet weer opnieuw aangesloten zonder resultaat.
Volgens HP kan de HP standaard OCR software die geintegreerd is, niet overweg met tabellen en logo's etc.
Welke scansoftware van XP moet ik nu dan installeren?
Is er een programma te downloaden?

Wannner ik via bureauaccesiores naar windows scanner en camera ga dan krij ik de melding:
"de computer han de scanner of camera biet detecteren etc."
Echter onder configuratiescherm-hardware-apparaten staat HP scanjet 42 C met de stuurprogr:
C:\windows\syst32\drivers\hp4200c.sys.
C:\Windows\inf.\hp4200c.inf

henk de vries

je hoeft voor xp ook geen software te installeren, binnen xp zitten al stuurprogramma'v voor de scanner. Nogmaals het advies: alle HP drivers EN hardware verwijderen, daarna de pc opstarten met de scanner aangesloten en xp 't ding laten detecteren en de eigen xp drivers laten gebruiken.

hp scanjet 4200c

Ik heb alle HP scansoftware en hardware verwijderd. daarna opnieuw de hardware aangesloten.
Daarna via programma's- microsoft office hulpprog microsoft office document scanning gegaan.
De corel hp scanjet(32) geinitieerd, daarna de testscan gedaan.
Kreeg daarbij de melding:
Could not find CRLSCSI.sys Kernel mode driver or not host adapter found.
Wat houdt dit in?

Door verwijdering van de hp scansoftware kan ik de scanjet niet gebruiken als copieerapparaat. Hoe los ik dit op?

henk

zolang als je het ding aan de praat kan krijgen zonder de cd van HP erin te doen zou dat MIJN voorkeur hebben, maar als 'ie ergens specifiek om vraagt dan zal het wel niet anders kunnen :

hier kun je 'm vinden

en dit is misschien ook wel handig om even door te lezen.

Voor wat het waard is : ik had tot begin van dit jaar een HP scanjet (5200C). Tot op de dag dat ik het ding de deur uitschopte, januari 2003, heb ik 'm nooit aan de gang kunnen krijgen onder XP. Ik heb tot en met de techneuten van HP om advies / raad gevraagd, maar (goede) antwoorden kreeg ik nimmer. Begrijp dan ook mijn opluchting toen ik eindelijk de stap zette en het ding de deur uit fl"kkerde en daarvoor terug een redelijk goedkope Epson kocht. Met angst en beven sloot ik het ding aan en wie schetst mijn verbazing ? De Epson deed 't onmiddellijk onder XP en doet het nu al bijna 12 maanden probleemloos !!!! Voor mij dus nimmer meer een HP.

Ik heb dacht ik een hele waslijst aan adviezen gekregen voor "mijn" HP probleem. Als je hier even kijkt (zie ook de datum !!!) dan zal je begrijpen dat ik kort daarna het ding de deur uit heb gewerkt............... :(

hp scanjet 4200 c

Bedankt Pasja.

Mijn ervaring met de helpdesk van HP is dezelfde die jij hebt.
Ik geloof dat ik ook maar een nieuwe scanner koop en hoop daarmee de problemen op te lossen.
Nogmaals bedankt voor jouw reactie en aangedragen oplossingen

vriendelijke groet
Henk de Vries

Ik heb de 4100c en heb de upgradesoftware voor 2000 gedownload (die op de CD-rom is niet geschikt voor 2000). Met die software gaat het uitstekend, totaal geen probleem.

Bij HP is er ook voor de 4200C zo'n softwarepakket te downloaden. Is ong. 35MB

hpscanjet 4200c

Tiborv bedankt voor je tip.
Ik heb het volgende gedaan:
1. HP scansoftware sj681muc verwijderd;
2.scanjat 4200 c losgekoppeld
3. via jouw tip de scansoftware sj655en.exe gedownload naar C:\sj655en.exe;
4. na installatie computer afgesloten;
5. scanjet aangesloten;
6 computer opnieuw gestart;
7. kreeg melding: Hardware installatie:
De software die voor u voor deze hardware installeert HP scanjat 4200 c voldoet niet aan de eisen Windows logo test die op comptabiliteit met W XP controleert.
8. doorgegaan.
9.software sj655en.exe uitgepakt.
10 computer afgesloten
11 computer aangesloten

Scan gemaakt met tekst en logo. Opgeslagen onder beeld en tekst .
Bij openen van bestand in word alleen de tekst geen logo en de tekst niet juist weergegeven.

Weet het nu niet meer.

vreidnedelijk groet\Henk

Tekst scannen is het probleem dus niet, het probleem zit in het feit dat er geen OCR (tekstherkenning) wordt uitgevoerd.

Heb je wel een goed OCR pakket?

Waarschijnlijk heb ik dan geen goed OCR pakket; was volgens HP helpdesk ook het probleem.
Alleen welk OCR pakket raadt je mij aan?

vriendeljke groet
Henk

Ik zou het werkelijk niet weten, er zijn er velen en ik gebruik ze zelf nooit.

het wordt meegeleverd op de HP disk maar, is ook buildin Windows...................

Build in windows? Waar dan?

ik weet uiteraard niet waar in Windows, maar de scansoftware van Windows was bij mijn "ramp" HP in staat om een goede / complete scan te maken dus daaruit leid ik af dat...............

Ahhh, scannen is één, uit een scan de letters herkennen en in een document plaatsen is twee. Er zit geen OCR programma in Windows.

bedankt voor de reacties.

Op de site van scansoft.com heb ik een pakket gezien:
PDF Converter 1.0 Dutch. met dit bestand kun je zowel tekst als afbeelding in word importeren of moet ik toch specifieke ocr software aanschaffen.
Wanneer ik dat doe kan dit dan naast de software van hp die ik reeds gedownload heb?

groeten Henk

In middels heb ik een bestand via Hp gedownload t.w.: sj655du.exe.
Echter tijdens het installeren onder software krijg ik de melding: het verwijderen kan niet worden voltooid foutmelding 31.
Het blijkt dat er nog een bestand HPUPDATE scanjet 4200 c Driver update aanwezig is op de C schijf. Ik probeer dit bestand te verwijderen maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Ik heb dit gedaan met onderdeel verwijderen na klik rechtermuisknop van het bestand en via start- zoeken- bestand -verwijderen.

hoe kan ik dit alsnog verwijderen; zijn er nog andere mogelijkheden. Hierna kan ik dan de sj655du.exe installeren en kijken of deze welk geschikt is voor mijn scanner.

vr.gr Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan