Scanjet 5200C wordt niet goed geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Systeem is XP Pro - SP3; scanner is HP ScanJet 5200C
-------------------------------
Nieuw systeem, oude scanner
-------------------------------
Disks waren niet meer aanwezig, dus scanner aangesloten en HP site opgezocht, via hardware detectie laten zoeken en dan wordt de scanner gevonden. De driver ge-download en geinstalleerd; geeft geen boodschappen.
Opnieuw opstarten: nu wordt de hardware niet gevonden. Apparaatbeheer laat de scanner ook niet zien en HP Precisionscan ziet de scanner ook niet.

Ik heb de installatie geprobeerd zowel met als zonder scanner aangesloten, niets helpt.
Wat doe ik verkeerd ??
(Mogelijk is de scanner domweg defect??)

Laatst bewerkt:
Dag PH-RVG,
Je raad het zeker al, Ik heb het probleem opgelost maar helaas bij een ander type scanner. Geeft niet, het kan heel goed wezen dat je dit toch geadviseerd wordt. Het is allemaal HP. :rolleyes:

Verwijder eerst alle software en daarna ook de mappen bv ProgramFiles\Hewlet Packard. Er staat volgens mij ook een bestand in de hoofdmap. Bij Configuratiescherm System Hardware Apparaatbeheer heb je misschien al Beeldapparaten - HP 5200C, verwijder dat dan ook met rechtsklikken en Installatie Ongedaan Maken en haal de scanner los. Start opnieuw op. Installeer de driver met het .exe bestand en start opnieuw op met de scanner aangesloten. Het lijkt dan herkend en geïnstalleerd te worden. Gebruik de scanner niet. Installeer nu de updates als die er zijn. Start eventueel weer opnieuw op. Gebruik de scanner niet. :eek: Je gaat vervolgens opnieuw naar Apparaatbeheer en vindt nu zeker jou scanner bij Beeldapparaten, :shocked: klik rechts en kies Eigenschappen en op het tabblad Stuurprogramma Stuurprogramma Bijwerken. Kies op de vraag Moet Windows Zoeken? 'Deze Keer Niet." Dan voor "Installeer Vanaf Een Bepaalde Locatie." Kies daarna voor "Zoek niet, ik wil zelf de driver Installeren." en kies nu de derde en laatste driver uit de lijst. Dat moet er dan één van HP zijn, niet die van Microsoft!! :cool: Je krijgt dan alleen nog de vraag Deze Driver Is Niet Digitaal Ondertekend, Toch Gebruiken? en je klikt op Ja of OK. Je probleem is nu opgelost en het programma PrecisionScan werkt ook. Verwijder wel het programma update.exe uit de map van HP of als je system-internals bewaakt - geef dan direct geen toestemming voor deze wijziging. Dat voorkomt andere problemen en updates zijn er toch niet. :confused:

Zou je geluk hebben en dit ook bij jou het probleem verhelpen maar het hulpprogramma dat met de driver wordt geïnstalleerd werkt toch niet naar behoren, wat ook een gekend probleem is. Gebruik dan IrfanView, het bekende gratis fotoprogramma, om mee te scannen en PrecisionScan verschijnt alsnog. :D Of alle knoppen op de scanner in dat geval werken is nog even afwachten.

Niettemin, let wel: dit is een algemene oplossing en niet voor jou scanner specifiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan