Scannen in negatief modus op a4 formaat !

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allemaal,

Ik heb een Epson v330 foto scanner die het perfect doet, hier zit een doorlicht module in voor kleine negatieven, en
ook dat werkt perfect ! Nu heb ik een keer wat grotere negatieven en daar is de doorlichtmodule te klein voor, wel
heb ik een lichtbak, wat uiteindelijke als hetzelfde fungeert.

Het probleem is dat de scanner, in negatievenmodus, alleen maar het stukje van de doorlichtmodule scant, en niet het
hele gebied.

Is er een truck om dit te omzeilen ? Of om in de documenten modus te scannen zonder licht, dus dat je de lamp "uit zet"

Het lijkt mij niet onmogelijk, echter kan ik nog niet echt wat vinden :-(

Graag jullie reactie's,

Groetjes,
Mark !

Hoi manamana,

Bedankt voor je reactie, vandaag contact gehad met Epson, en volgen hun is wat ik wil niet mogelijk.

De 2e optie die je voorstelde, op die manier doe ik het nu, maar dat is erg veel werk....

Nu lijkt mij het niet onmogelijk om softwarematig die lamp uit zetten, aangezien als ik hem in negatievenmodus zet hij de onderste lamp ook uit zet.

Of, in negatievenmodus maar dat hij het hele oppervlakte scant, i.p.v alleen waar de doorzichtmodule zich bevind..

Epson zegt dat ik een andere scanner nodig ben die een grotere doorzichtmodule heeft en a300 eurie duurder is... Logisch dat ze mij niet willen zeggen hoe softwarematig die lamp uit moet..

Groetjes,
Mark !

Oeps even 300 € uit je zak kloppen. Nou dat is dan makkelijk opgelost voor hun dan he. Dus eigenlijk kom je dan niet veel verder dan optie 2 en ik begrijp dat het veel werk is.
Wel jammer. Dus de vraag is eigenlijk half opgelost.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil niet geloven dat het softwarematig van de lamp niet mogelijk is, het is misschien geen standaard optie, maar ik weet
zeker dat als je aan de achterkant van het programma gaat zoeken, het wel mogelijk is.

Idd, het is nu 3x meer werk, want de grootste moet ik in 3x inscannen en dan door photoshop aan elkaar laten zetten..

Wat wel zou kunnen is hardwarematig de lamp uitzetten, er een schakelaartje o.i.d aan maken die aan de buitenkant zit.
Ik heb daar over nagedacht maar vindt dat zelf te riskant i.v.m de garantie..

Groetjes,
Mark

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan