scannen naar netwerk via SMB

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Scanner scant naar netwerklocatie: \\server1\scanner\test\

client computers hebben snelkoppeling naar deze netwerklocatie, alleen als er is gescant en deze staat inmiddels op deze locatie ziet de client computer het gescande bestand niet.
Pas als men een eerder ingescand bestand opent wat wel zichtbaar is op de clientcomputer en men vernieuwt daarna handmatig de map (f5) dan zijn de nieuw gescande bestanden zichtbaar.
Wat aan dit gekke probleem te doen?

Klinkt opzich best logish?
De nieuwe gescande items worden pas weergeven na dat de map gerefreshed is doormiddel van F5.
Omdat de map niet realtime wordt vernieuwd zie je de bestanden pas na een handmatige refresh.

Of begrijp ik je vraag verkeerd? zo ja excuses.

dat snap ik, alleen als je dus de map niet open heb staan en je klik na het scannen de snelkoppeling naar de map aan dan is het bestand dus niet te vinden, alleen als je dus een oud bestand opent en sluit en daarna refresh wordt hij pas weergegeven (als je eerder refresh ook niet)

als je dan op de server zelf kijkt zie je hem gewoon staan en als je hem daar opent dan is hij daarna ook gewoon zichtbaar op de client.

Dat is inderdaad wel appart! er moet iets mis gaan met synchroniseren... maar kan niet 1 2 3 op een oplossing komen! ;(

volg het nog niet helemaal, moet ik die registersleutels nu aanmaken op de server of op de clients waar je de files niet ziet?

en ze moeten toch aangemaakt worden? want ik zie ze op de server niet staan deze sleutels

het probleem mbt scannen leekt voorbij, alleen werkt na deze wijziging een programma niet meer die ook van een netwerklocatie gebruik maakt.
Ik heb de wijzigingen dus weer ongedaan moeten maken en nu werkt het programma iig weer, maar het scan probleem is nu dus nog niet verholpen.

Kun je exact beschrijven wat wel werkt en wat niet... mss kunnen we er wat mee.

Heb je ipv \\server1\scanner\test\ al het ip adres ipv server1 geprobeerd?

Blijkbaar loopt het met de naamomzetting dan niet goed... fijn dat het werkt...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan