Scannen van Id bewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

galletje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Geachte forumgebruikers,

Even een vraag, en ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is maar toch de vraag.

In een database heb ik een formulier medewerkers, nu is daar een onderdeel van copie ID. Deze moet ten samen opgeslagen worden.

Huidige situatie is:

Invullen formulier,dan apart scannen van ID deze bijvoegen als Bijlage handmatig.

Bestaat er een mogelijkheid om een optie te maken in VBA om rechtstreeks te scannen ?? In het formulier?

grt

John

Die had ik wel, maar de aansturing ervan is licht afhankelijk van de scanner die je wilt aansturen. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje geleden mijn scanner vervangen, en met mijn huidige scanner werkt de procedure niet meer. Nog geen tijd (en zin) gehad om hem te vervangen ook :)

Hoi Michel,

Oke tja ik heb een Canon 220 en weet ook niet of het werkt, kan het proberen!!! :D
Kan ik deze code ergens terug vinden op dit Forum?

John

Goedemorgen Michel,

Nog gelukt om de code te vinden van het scannen?

Thanks John

Ik heb alleen een versie gevonden die de scanner opstart. Vanuit de scanner sla je dan de afbeelding op, en die kun je dan weer inlezen in een formulier. Is niet helemaal wat je zoekt geloof ik, maar het starten van een externe applicatie doe je zo:
Code:
    stAppName = "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan LTX\hppsapp.exe"
    Call Shell(stAppName, 1)
Een code die rechtstreeks de scanner aanspreekt vind je hier. Hier wordt een device aangesproken die ik verder ook niet ken, en die dus accuut een foutmelding in de code oplevert. Maar wellicht dat je met een TWAIN device nog wat kan doen.

En hier staat een demo van een bedrijf dat een (zo te zien) klant en klare oplossing biedt.

Laatst bewerkt:
En nog een code voorbeeldje gevonden :). Wel de verwijzing naar Microsoft Windows Image Acquisition 2.0 aanzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan