Scanner blijft eindeloos wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
361
--------------------------------------------------------------------------------

Mijn scanner mag oud zijn, een HP ScanJet 5200C, hij doet het doorgaans prima onder Windows XP.
Maar af en toe, zoals nu, houdt hij er na één scan klusje mee op.
Hij reageert niet meer op de knop op het apparaat zelf

Bij scannen vanuit een programma krijg ik de melding dat hij bezig is.
Als ik scanprogramma FineReader start en blijft dat eindeloos wachten: bezig gegevens over te brengen.

Stop ik het scannen met Finereader dan verschijnt een schermpje met Achtergrondscanproces is bezig. Het kan niet worden afgebroken. Wilt u blijven wachten?. Met OK blijf je wachten, met Annuleren volgt de melding Kan TWAIN bron niet openen: WIA-Hewlett-Packard ScanJet 5200C.

Na herstarten werkt de scanner wel weer, tot zich bovenstaande herhaalt.

Wie weet hoe ik mijn scanner wel door kan laten werken? Ik heb een hele stapel foto's liggen die ik wil scannen, maar daar is zo geen doorkomen aan.
 
Hallo SJJ

Heb je de datum van die drivers gezien? Die heb ik al hoor.
Toch maar wat extra's geïnstalleerd en de PC opnieuw gestart.

Het eerste scanklusje met FineReader5 ging goed: gestart via de knop op de scanner. Finereader daarna afgesloten.
Het tweede klusje met Finereader leek fout te gaan, maar startte toch nog ruim 10 minuten!
Finereader daarna weer afgesloten.
Nu een foto op de plaat en gescand met HP Precision Scan.
Dat ging weer mis: foutmelding 2093.
Hier staan oplossingen: voor Win98!
Drivers opnieuw installeren en zo heb ik al eerder geprobeerd.
Hier staat nog meer. Bij ount 3 staat hoe je USB problemen voor oudere windows versies dan XP kunt verhelpen.

Ik ben nog niets verder.

Helaaas....
 
» Firmware-update voor de Scanjet series 6300c, 6200c en 5200c voor USB-verbindingen

Bovenstaande nog geprobeerd.?
 
Firmware update is uitgevoerd (sj630du.exe) en ook HP Systeemdiagnose (col5319.exe).
 
Helaas is het probleem nog steeds niets verholpen. Soms gaat het goed, soms niet. En dan moet ik de PC herstarten.
het is niet anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan