Scanner Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

lnwortel

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2002
Ik heb ooit eens bij de ALDI een P&P 96P A4 Flatbed Scanner gekocht. Deze werkte altijd goed met WIN98.
Maar ik heb nu mijn PC geupgrade naar WINXP en ik krijg de scanner niet goed geinstalleerd.
Ik kan ook op de CDROM niets vinden van het merk.
Heeft iemand ook eens zoiets gekocht en dit probleem gehad. Ik zoek dus eigenlijk de XP-drivers van deze onbekende scanner.
Please Help
Thanks
Louis

?

weet je zeker dat p&p het merk is ? het lijkt mij eerder dat p&p gewoon voor plug& play staat?

P&P staat uiteraard voor plug &play, maar dat doet 'tie dus niet. Het is een A4 EPP Flatbed scanner.
Misschien dat de Mustek drivers helpen, moet dat van de week even proberen.
Kan het ook te maken hebben met de poort aansturing?
Staat EPP niet voor een bepaald protocol?
Alvast bedankt

Je zal er inderdaad voor moeten zorgen dat in de bios je printerpoort (LPT1, parallel port) op z'n minst op EPP staat, ook ECP/EPP of bidirectioneel is ook goed.

Nadat ik de printerpoort op EPP gezet heb, wordt de scanner in ieder geval herkent. Alleen de TWAIN interface (driver) is niet goed.
Echter, als ik ULEAD PHOTO EXPRESS gebruik, kan ik wel scannen. Ook een kopie maken werkt.
Het installeren van de TWAIN driver lukt gewoon niet omdat het setup pgm steeds in een loop komt.
Maar het belangrijkste is dat ik dus wel kan scannen

Als je dus wel kunt scannen in Ulead heeft windowsXP dus al de juiste twaindriver geïnstalleerd, deze zou dus ook in andere programma's moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan