Scanner installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.v.Nieuwkerk

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2005
Corel paint enz. kan de scanner niet vinden. Ik heb de driver gedownload van de site van Epson, het type is Perfection 1650, mijn besturingssysteem is Vista. Ik heb alle voorgaande setup's van de driver verwijderd, scanner was niet met usbkabel aangesloten tijdens installeren van de driver, er werd halverwege niet gevraagd de scanner aan te sluiten. Ga ik naar Corel paint, bestand, importeren, TWAIN selecteren, wordt 't ie wel gezien, daarna importeren via TWAIN komt de boodschap: kan scanner niet vinden. Wat kan ik vergeten zijn, of verkeerd gedaan hebben???

Weet je zeker dat de scanner niet aangesloten moest zijn tijdens het installeren? Lijkt me logischer van wel, kan me wel voorstellen dat het problemen geeft als je de driver installeert voor een apparaat dat op dat moment niet aangesloten en dus niet gezien wordt.

Heel vaak staat het zo in de installatie instructies van apparaten. Dit om conflicten met de apparaatdetectie van Windows zelf te voorkomen. Meestal maakt het niets uit. Maar met mijn scanner moest het wel echt.

@H.v.Nieuwkerk: Probeer eens gewoon alles wat met je scanner te maken heeft te deïnstalleren. Vervolgens sluit je je apparaat aan en doe je de installatie-CD/DVD in je drive. Vervolgens laat je Windows de boel installeren (en dus niet via het programma van de fabrikant zelf) en als hij bepaalde drivers niet kan vinden, verwijs je windows naar de CD/DVD. Als je de optie hebt om zelf je drivers te bepalen, moet je daarvoor kiezen, en deze van de CD/DVD plukken.

Scanner installeren.

Voor beide reacties alvast hartelijk bedankt. Na de komende week (vakantie) zal ik de gegeven adviezen uitproberen.

Net terug van een weekje vakantie ga ik morgenochtend 20/10 de gegeven adviezen proberen en kom daarna terug op het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan