Scanner lt 9385

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hallo mensen,
Ik wil bij mijn oompie even snel een scanner installeren, nou dus niet. tijdens het installeren van de driver krijg ik een harde foutmelding en wel de volgende: autoexec.nt is niet een dos...... en dus kan ik de programmatuur niet installeren, op mijn eigen pc installeer ik alles zonder probleem. anders progjes kan ik wel installeren bij de goede man, maar sommige ook weer niet. waar zit de fout ik ben inmiddels radeloos de fabrikant kan niet helpen en via google is ook al niets te vinden. bij mij thuis was ie in 2 min geinstallerd en werkt hij prima.

Wie helpt??

ik ben je dankbaar

ik denk dat je driver-setup gemaakt is voor een DOS installatie neen?

Kijk die error messages goed na hé:P
autoexec.nt is niet een dos...
Wat?:)

Dat is wel ongeveer de melding maar waarom werkt het bij mij (XP prof )wel en bij hem niet (ook xp prof)

what the hell:P
Tjah, mss een hardware probleem... Of ga je nu ook zeggen dat die pc's identiek in hardware zijn:)

ik begrijp het laatste bericht niet, de pc met foutmelding is een hp vectra met bios update, mijn eigen is een zelfbouw met aopen moederbord. wat bedoelen jullie met p

de enige oplossing:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.
Allereerst moet je even kijken of en waar het bestand autoexec.nt zich op de schijf bevind. Als het bestand aanwezig is zal het in c:\windows of c:\windows\repair staan.

Kopieer autoexec.nt naar c:\windows\system32.
Ga vervolgens naar c:\windows\system32 en klik met de rechter muisknop op het gekopieerde autoexec.nt en kies voor Eigenschappen.
Klik nu in het vakje voor Alleen lezen waarna een vinkje verschijnt en klik op OK.

Jullie zijn geweldig, zonder deze site had ik de pc al lang leren voetballen.
Dit is exact de melding die ik krijg, en ik kan helaas nu niets proberen omdat ik thuis ben en niet bij oompie.
Ik ga het dit weekend proberen en ben ervan overtuigd dat het goed komt.

dank dank dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan