Scanner of all-in-one

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ik heb nogal veel losse documenten, krantenknipels, openings- en uitnodigingskaarten. Dat ligt allemaal los in een bak/doos. Ik wilde dat liever digitaal op de pc vastleggen. Ik zoek dus een scanner die dat goed en snel kan.

Ik heb nu een LaserJet 3320 echter, die werkt niet meer onder W7 en geen enkel fora, HP en Microsoft krijgen de scanfunctie aan de praat. Dus ik koop wel een nieuwe. Moet wel A3 zijn en mag ook een all-in-one zijn.

Zelf kwam ik de Epson WorkForce WF-7515 tegen. Als je alles optelt met inktpatronen komt je op zo'n 300,- euro. Of zeggen jullie neem een losse A3 scanner van zeer goede kwaliteit, die vlot werkt.

Ook lees ik iets over een camera in een scanner. Wat is dat dan weer? En is dat beter? Ik moet wel software erbij hebben waarmee ik kan bijsnijden en wellicht ook die tekst zodanig kan overnemen dat ik die kan bewerken.

Mijn ervaring is dat all-in-one printers sneller/vaker iets mankeren dan een losse printer met losse scanner. In het algemeen kan je stellen dat hoemeer functies je in 1 apparaat stopt, hoe kwetsbaarder dat apparaat wordt.
Ik gebruik om die reden al jaren een aparte scanner en inktjetprinter en heb nog nooit problemen gehad.

Even nog iets ter overweging. Beoordeel zelf hoe je de gescande documenten wilt gaan gebruiken straks. Vaak volstaat een versie in tiff, pdf of jpg. Het kan ook zijn dat je bijv. de wens hebt om straks ook op de inhoud te kunnen zoeken. In dat geval heb je ook nog een goede OCR functie nodig.

Als je veel documenten hebt te scannen is in ieder geval een bakinvoer handig, want elk document los onder de scanner leggen gaat heel veel tijd kosten. En deze functie vind je niet op de goedkopere losse scanners.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan