scanner/printer conflict...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob vb

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Hallo raadgevers,

Ik zit met een probleem, ik heb een scanner ( canoscan FB33OP ) en een printer ( HP deskjet 840C ), die wel samen werkten op windows 98, maar nu heb ik een andere computer met XP home version erop en nu gaat het niet meer samen.

Als ik scan is het geen probleem, en het automatisch printen daarna ook niet.
Maar als ik dan weer wil scannen, dan geeft ie de volgende melding : The parallel port maybe used by another application Error Code 0x00060800.
( dus hij scant dan niet meer)
Ik moet dan de computer weer opnieuw opstarten om vervolgens dan weer te kunnen scannen en printen, en dat dan steeds na 1x weer opnieuw.

Alles is aangesloten zoals het hoort, computer- scanner - en dan doorgelust naar de printer.
Misschien is het een instelling , misschien ook niet, ik heb niks gevonden in de boekjes die bij de apparaten horen, dus wie kan mij verder helpen....

alvast bedankt , groet Rob.

Hallo rob vb,

Doe je de printer eerst wel uit voor je weer gaat scannen? Hoe staat je parallele poort ingesteld? Dit is zichtbaar in apparaatbeheer/poorten. EPC of EPP?

Hallo Admin_Frisian,

Bedankt voor je reactie, ik heb gedaan wat je zei, zoals printer uitzetten, maar dat heeft niet geholpen.
Ik ben ook bij apparaat beheer geweest, en instellingen uitgeprobeerd maar dat heeft ook niet geholpen.
In de bijlage staan mijn instellingen van de poort.
Heb jij nog een andere suggestie?

Groet, Rob

Hallo,

Sorry, de bijlage is niet helemaal gelukt.
Groet, Rob.

Je kan bij apparaatbeheer geen instellingen veranderen, alleen instellingen bekijken (wat de poort betreft dan he?). Kijk daar eens wat er staat EPP of EPC?

wat ik zie staan is ECP printerpoort (LPI)
apparaattype: poorten(com & lpt)
lokatie: op pci.bus

Okay, ik had gehoopt dat je zou gaan zeggen EPP, ik heb namelijk het zelfde als jij (scanner & printer), toen ik deze pc bouwde moest ik de poort op EPC zetten want anders deed de scanner het ook niet. Dit zal het probleem waarschijnijk niet veroorzaken maar je kan altijd even in de bios gaan spelen met verschillende poortinstellingen, misschien dat het werkt. Dan nog een andere optie, zet in de eigenschappen van je printer de printer op "rechtstreeks naar de printer afdrukken" en vink "ondersteuning in twee richtingen inschakelen" uit.

.ik heb in de bios bij integrated peripherals gekeken en
heb bij parallel port mode alle mogelijkheden geprobeerd :spp epp ecp ecp+epp en geen resultaat en weer terug gezet op ecp+epp.
De andere optie werkte ook niet (jammer)

Wat ik alleen nog kan doen is alles wat ik scan opslaan
in een map en daarna printen. ( duurt iets langer )
maar toch bedankt.

Groet, Rob

Erg jammer, wat er dan nog over blijft is een PCI kaartje kopen met een parallele poort erop zodat je er nog een poort bij hebt, dan ben je van alle problemen af, jammer dat de vorige opties niet werkten, succes ermee.

oke dat is ook nog een optie, maar nogmaals bedankt.

Groet, Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan