scanner probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter eric2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Beste Forum.
Ik ben in het bezit van een HP scanner Hewlett Packard ScanJet 4200C.
Als ik iets wil scannen, lukt het niet. Ik moet iedere maal het volgende doen.
Eerst naar Configuratiescherm, Systeem, apparaatbeheer, USB controller, en USB Root Hub, en Via Tech 3083 Universele hostcontroller voor PCI naar USB verwijderen. Daarna terug configuratiescherm, Software en het programma HP Precision Scan LT-Software verwijderen.
Dan computer heropstarten, en die vraagt de originele win98 voor de USB opnieuw te installeren. Daarna de scansoftware terug installeren.
Dit is opzich geen probleem.
Nu is mijn probleem het volgende: Als ik later iets wil scannen moet ik iedere maal het bovenstaande herhalen, anders lukt het niet..
Wie weet waardoor het komt, en wie kan mij hierbij helpen. :D
Groeten
Eric

Ik heb dit probleem ook gehad met m'n 4300C.

Kijk eerst eens of het apparaat conflicten geeft (uitroepteken), via Configuratiescherm --> Systeem --> tabblad Apparaatbeheer.

Zo ja, op de een of andere manier is het mij dan zo gelukt:

Installatie cd-rom in de cd-speler doen. Naar Configuratiescherm --> Systeem --> tabblad Apparaatbeheer gaan en het apparaat selecteren.

Op Eigenschappen klikken tabblad Stuurprogramma en Stuurprogramma bijwerken.

Dan 'De locatie van het stuurprogramma opgeven' selecteren' --> Volgende --> 'Een lijst van .... kunt selecteren' selecteren --> volgende --> Imaging-apparaat selecteren --> volgende.

Dan bij fabrikanten naar Hewlett Packard gaan en kijken of je apparaat erbij staat, zo ja, selecteer hem, klik op volgende en volg de procedure.

Kijk eerst eens of het apparaat conflicten geeft (uitroepteken), via Configuratiescherm --> Systeem --> tabblad Apparaatbeheer.
chrisgeerdink.
Ik heb geen uitroepteken staan. Ik heb reeds contact genomen met HP, en die zegden mij dat ik het bovenstaande moest doen.
Het probleem is, dat ik het iedere keer terug moet doen.
Eric

Beste chrisgeerdink.
Ik denk dat ik de fout heb gevonden. Toen ik de Easy Cleaner van ToniArts, onnodige bestanden deed draaien, kreeg ik C:\windows\Twunk003.mtx en Twunk002.tmx. Ik heb eerst de software van mijn scanner verwijderd, dan delete Twunk...[/b], en terug de software geinstalleerd. Ik heb ook enkele malen de computer herstart, en gescand, en tot op heden heb ik geen fouten meer. Ik hoop dat het nu zo blijft. Van harte bedankt voor de hulp.
Groeten
Eric

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan