Scanner+spoed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleem

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
Canonscan FB310,

Mijn scanner heb ik een lange tijd niet meer gebruikt, en nu ik weer eens wilde scannen wilde mijn scanner het blijkbaar niet...

Als ik mij goed kan herrineren was vroeger de lamp altijd groen of witachtig, maar nu is de lamp verkleurd naar roodachtig....

Kan de lamp kapot gaan? of is de houdbaarheidsdatum verlopen of wat kan het zijn?

Is de lamp nog apart te bestellen en in te bouwen + hoeveel kan dat gaan kosten? of is het beter om gewoon een nieuwe scanner aan te schaffen?

Bij voorbaad dank!

Alles is te repareren ,maar ik denk dat je goedkoper uit ben met een nieuwe

Heb bij CANNON rondgekeken ,maar kan daar alleen nog maar drivers vinden

Als ik naar het type scanner kijk, de specs en de prijs waarvoor ze momenteel worden aangeboden (al vanaf € 20 - €25), dan kun je beter een nieuwe scanner kopen.

Voor rond de €50 - €60 heb je al een nieuwe Canoscan 3000, met USB2, 42 bit kleur en 600x1200 dpi.

:)

Veel dank voor jullie antwoord, ja ik zat al aan een nieuwe scanner te denken...

Maar jullie denken dus dat de scanner werkelijk kapot is... mijn foutmelding was : Caliboration failed.

Terwijl als ik mijn driver start en de "test" uitvoerde, alles in orde bleek te zijn....

Maar echter bij het scannen zelf lukt het niet, daarom nam ik zelf de conclusie dat mijn scanner hoogst waarschijnlijk kapot is...
---
Ik zat trouwens naar de Canon Lide 80 te kijken en ik vind hem wel mooi ed. maar wat is een topscanner nou eigenlijk hoe scherp moet ie zijn om perfecte scans uit te voeren ; bv 2400x4800 46bit?

Alvast bedankt.

Dat ligt eraan wat je onder 'perfecte scan'verstaat.:rolleyes:

Hou er rekening mee dat een scan op de hoogste resolutie en hoogste kleuren, enkele tientallen tot zelfs honderden MB kan innemen.
Je zou dat dan weer kunnen verminderen door jpg compressie te gebruiken, maar dan heeft de hoge resolutie geen zin :D

Verder is er geen printer die zulke enorme resoluties aankan (behalve dure professionele printers)

Mijn ervaring is dat de huidige 'normale' scanners een resolutie leveren die goed genoeg is om een afdruk te maken die niet onderdoet van een kleurenfoto.

Zelf scan ik zelden of nooit in boven de 600 dpi, omdat mijn printere toch niet hoger kan. En de afdrukken zijn nog steeds perfect. :)

Ok heel erg bedankt,

Alleen heb ik nu een andere vraag, nu we het over de printer hebben,

Ik heb de volgende model:
• Model HP 930C
• Printer Technology Inkjet
• Max B/W Horizontal Resolution 600 Dpi
• Max B/W Vertical Resolution 600 Dpi
• Max Color Horizontal Resolution 2400 Dpi
• Max Color Vertical Resolution 1200 Dpi

Wat is de hoogste resolutie die mijn scanner kan printen?

2400dpi of 1200dpi? of net als bij jouw ook 600dpi?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan