Scanner Trust Easy Connect 19200.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Beste mensen,

Ik heb een scanner van Trust, type Easy Connect 19200.

Deze scanner is van 1999 en werkte goed tot een paar dagen geleden, toen ik de backup van mijn C-partitie terug geplaatst heb (de backup is een half jaar geleden gemaakt en de scanner werkte toen goed).

Door het systeem wordt de scanner gezien, is ook in Word aanspreekbaar en reageert op elk commando, de slede met de lamp (die brandt) rijdt normaal, maar ... als het apparaat klaar is en mijn printer gaat zijn werk doen (het scannen van een beschreven A4-tje) is het resultaat een geheel zwart A4-tje.
Als ik niets op de glasplaat leg en de scanner activeer is het resultaat een onbedrukt A4-tje (zwarte binnenkant deksel).

Het OS is Windows XP SP2 (ook toen de backup gemaakt is).

Ik heb van alles geprobeerd, zoals opnieuw installeren van de scanner met oude driver (CD-rom) en met nieuwe gedownloadde driver, ik heb de printer opnieuw geïnstalleerd met oude- en met recentere driver (ook al werkt die goed bij het printen van tekst).

Ik heb ook gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de compatibiliteit in een andere modus uit te voeren ... helpt niet.

Niets helpt, alles werkt dus bij de scanner, maar hij produceert geen beeldgegevens, zo lijkt het.

Wie weet hier wat op? Of is ie zachtjes aan het overlijden?

m.gr. Mol.
 
Hoi,

Misschien inderdaad zachtjes aan het overlijden, want dit is niet goed natuurlijk.

Probeer em anders even op een andere pc te instaleren, en kijk of je dan het zelfde resultaat hebt.
 
Ik heb de scanner op mijn andere 2 PC's geïnstalleerd, maar ook dan reageert de scanner zoals ik hiervoor beschreef.

m.gr. Mol.
 
Hoi,

Ja dan denk ik dat ie aan het overlijden is. Ik kan niks anders bedenken.

Misschien drivers van je scanner update?
 
Nou winnie, die drivers ... enfin lees mijn verhaal nog even.

Evengoed bedankt voor de reactie.

Is er verder nog iemand die iets "to the point" kan bedenken?

m.gr. Mol.
 
Lijkt mij dat de instellingen van de drivers niet zijn meegenomen in de backup die je hebt teruggezet.
Kijk eens in die scannerinstellingen of deze goed staan.
 
Aan mverlaan & jackall,

Dat ga ik straks nog even controleren, al staat me bij dat ik daar ook al naar gekeken heb.

Het is wel zo dat de HP-printer én de scanner op de lijst van hardware niet te zien zijn, maar dat was ook al zo vóór het terugzetten van de c-partitie.

bedankt,
m.gr. Mol.
 
kijk dan ook even of u het beeldbewerkingsprogramma wel heeft aangewezen wat gebruikt moet worden.

paint of een ander.
 
mverlaan:

Nee, ORC is bij de installatie nan de scanner bewust niet meegeïnstalleerd (is dat noodzakelijk?).

Ja, in PaintShop is de scanner geselecteerd en wordt ook gezien en hij werkt, maar het resultaat is weer een geheel zwart beeld, dat had ik al aangegeven in mijn beschrijving hiervoor, alles werkt namelijk goed, behalve dat er een geheel zwart (de printer staat op zwart/wit ingesteld) velletje papier uit de printer komt, of in PaintShop te zien is nadat ik een A4-tje met zwarte tekst door de scanner heb laten scannen.

jackall:

De instellingen van de scanner zijn niet te vinden in de hardwarelijst. Wel in de Twain-map onder Windows en een .ini bestand nl. (zie hieronder) in de directory C:\Program Files\Trust\EC19200\Msoffice\moffice.ini

Mol.

------------------------------------------------

[Active_Dlg]
Active_ID=1001

[Ocr Setting]
Resolution=0
Document Size=0

SupportRes=Fine Superfine
Fine=300
Superfine=400

[Scan Setting]
Scan Mode=2
Resolution=2
Document Size=0
Path=C:\WINDOWS\TWAIN_32\A4S2600X\MTWM.INI
Auto=1

SupportRes=Normal Fine Superfine
Normal=100
Fine=200
Superfine=300
FileName=Ipe.exe

[Mail setting]
Scan Mode=0
Resolution=0
Document Size=0
Mail From=
Mail To=
SMTP=

SupportRes=Normal Fine SuperFine
Normal=100
Fine=200
SuperFine=300

[Copy Setting]
Scan Mode=0
Document Size=0
Scaling=100
Copies=1
Center Vertical=0
Center Horizontal=0

SupportRes=Normal Fine SuperFine
Normal=100
Fine=200
SuperFine=300
Output device=HP DeskJet 840C/841C/842C/843C
Resolution=1

[Fax Setting]
Resolution=0
Document Size=0

SupportRes=Normal Fine
Normal=100
Fine=200

[Dutch]
Normal=Normaal
Fine=Fijn
SuperFine=Superfijn

---------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan