Scanner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willy13

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Ik kan mijn flachbettscanner niet meer openen.
Ik heb de software al eens verwijderd en daarna met de installatie schijf terug geplaatst.
Dit alles lijkt normaal te verlopen. Maar als ik er op klik in alle programma's dan gebeurt er niks. Als ik nu naar configuratiescherm > printers en hardware > scanners en camera's ga dan is daar niets te zien.
Indien ik naar programma toegang en instellingen > programma's wijzigen of verwijderen ga, dan staat in die lijst wel flachbettscanner maar niet zoals bij de anderen de grootte van het program.
Ik heb Windows XP.
Dank bij voorbaat.

Dat is bij Hardware > Printers\Scanners\All in One waar je hiermee kan worden geholpen. Ik hoor trommels in de diepte. Geeft niet.

Kijk je bij Configuratiescherm Systeem Hardware Apparaatbeheer, zie je daar onder het één of andere kopje met plusjes je scanner niet staan? Dan is de goede driver niet geïnstalleerd.

Je hebt XP SP2, wat is het merk en type van de scanner?

Werkt de scanner nog, dus gaat er bij het aanzetten tijdelijk achterin een lamp branden? Zitten de stekkertjes goed?

Soms installeert Windows een eigen driver in plaats van de aangeboden driver, het stuurprogramma werkt dan ook niet, maar jou scanner deed het altijd goed. Wanneer zijn deze problemen opgetreden dan, zomaar ineens?

Scanner werkt niet

Alfred2
Ik heb alles gedaan zoals u mij gezegd hebt. Ik krijg in apparaatbeheer > probleemoplosser het antwoord dat het apparaat goed werkt. Maar kan het nog steeds niet openen. Men zegt mij op een bepaald moment dat ik moet nagaan of het apparaat compatibel is met de lijst van Windows, ik kan krijg echter geen verbinding met deze link.
Het betreft hier een kleine flatbett scanner van het merk LIFETEC een jaar of acht gekocht in de Aldi. Het probleem is opeens gekomen, voordien werkte het prima. Het lampje brandt zoals altijd, maar als ik er op klik komt heel even de zandloper en dan niks meer

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat het geïnstalleerd lijkt te zijn. Mogelijk ligt het aan de printerpoort instelling. Standaard staat de printerpoort op ECP waar dat in de bios soms moet worden veranderd naar EPP. Ik denk dat je dat even in het boekje moet nalezen. Sommige Aldi scanners ondersteunen nog geen Windows XP. Jammer dat we het merk en typenummer nog niet precies weten om dat soort dingen te kunnen weten. Ik kan jou aanraden om met Google te zoeken naar informatie over de scanner en problemen met de werking. Ook in Duitsland. Als het knopje waarop je klikt (?) niets meer doet, probeer dan om vanuit Photoshop, of andere programma's die een scanner kunnen aansturen een scanopdracht te geven. Misschien doet alleen het stuurprogramma het niet meer, dat is het bijgeleverde programma dat hoort te reageren op de scanknop, zou dat mogelijk zijn?

Scanner werkt niet

Alfred2
Op de rug zijde van de scanner vond ik Lifetec LT 9385. Verder heb ik geen informatie hierover, het is een erfenis van mijn dochter van toen zij nog studeerde en alle eventuele bijhorende zaken zijn verdwenen. Behalve het instalatie schijfje, maar daar staat niets op geschreven dan Scanner Driver en Users Manual.
Ik heb dan geprobeerd om via Corelphotopaint > Corelscan 7. Maar ik krijg hier dan na het doorlopen van een reeks als antwoord. De snanner kan niet worden benaderd. Kies een andere instelling of selecteer een andere scanner.
Verder waar kan ik eventueel de instellingen van de printerpoort met ECP of EPP vinden
Dank U

Mooi dat er een handleiding op de CDRom staat. Namelijk: "User Manual." Hier is uit te vinden of de scanner met die driver werkt onder Windows XP. Misschien staat dat ook wel op het label van de CD. Als er in, of op, staat dat de drivers zijn voor Windows 95/98, ME en Win 2000 of NT, dan moet je eigenlijk latere drivers downloaden die speciaal geschikt zijn voor XP. Bij Medion bijvoorbeeld op.

http://www1.medion.de/site/service_...dates/?op=detail&id=1282&type=treiber&lang=de

Ik weet niet of dat het geval is maar het is belangrijk dat je de oude drivers deïnstalleerd voor dat je nieuwe installeert. Dat kan bij apparaatbeheer als je rechts klikt op de scanner of in de tabbladen bij Eigenschappen. Dan moet je ook het stuurprogramma deïnstalleren en de mappen van het stuurprogramma weghalen. Voor de juiste procedure van installatie moet je echt ook de handleiding raadplegen. Kan je de scanner bijvoorbeeld gewoon door Windows laten herkennen of moet je dat weigeren en zelf het installatieprogramma uitvoeren en op welk moment moet de USB kabel er in gestoken worden. Ik kan niet beoordelen of een herinstallatie van driver en stuurprogramma nuttig zou zijn maar kom je er niet uit, dan zou je dit uiteindelijk zowiezo moeten proberen.

Ik was er vanuit gegaan dat het geen USB scanner was. Waarschijnliujk heeft de scanner ook een paralelle poort maar USB verdient de voorkeur (als de USB poort werkt tenminste). Bij paralelle aansluiting moet soms in de bios een instelling veranderd worden voor de manier van communicatie. Bij Onboard Devices of Integrated Peripherals kun je kiezen uit ECP, EPP, SPP en ECP/EPP. Daarbij zou mogelijk in Windows ook het paralelle poort adres veranderd moeten worden bij Apparaatbeheer, hier zou je trouwens moeten kunnen zien hoe de poort ingesteld staat. In de bios of setup kom je door bij het opstarten van de computer op een bepaalde toets te drukken. Meestal F1. Deze melding komt onderaan in het scherm te staan. De bios is een menusysteem dat bepaald hoe de computer moet worden aangestuurd. Wat voor harde schijf zit er in, om maar wat te noemen.

Zoek eerst eens uit wat voor driver er bij is en of je een andere moet downloaden Die van de link die ik je hier geef is van 11.08.2003

Scanner werkt niet

Beste Alfred 2
Ik heb de scanner af gekoppeld en bij een vriend die nog met een Windows 98 werkt het apparaat gaan aan sluiten, met als resultaat dat de scanner daar werkt zoals te voren. Ik had tevoren ook zo een PC.Vervolgens ben ik terug gekeerd naar mijn XP home edition, ik heb de PC aangezet en daarna de scanner in de USB poort gestopt. Daarop heeft hij gezegd Nieuwe Hardware gevonden en staat daar "Installeert de software een ogenblik geduld". Terzelfdertijd opende zich een klein venster met Hardware - Installatie.
ik kreeg dan een Gele driehoek met een zwart uitroepteken en de tekst.
De software die u voor hardware installeert
USB Flatbed Scanner
Voldoet niet aan de eisen van Windows-logo test, die op compabiliteit met Windows XP controleert.
Doorgaan met installeren van deze software kan er toe leiden dat dit systeem nu of in de toekomst instabiel wordt of niet meer juist werkt,u wordt aangeraden deze installatie te beëindigen. neem contact met uw hardware leverancier op en vraag naar de software die voldoet aan de eisen van Windows Logo test.
Waarna ik toch maar op doorgaan heb geklikt, ik krijg dan voltooien, maar hij wil nog steeds niet werken. Ik denk dat ik best een recent nieuw toestel aan schaf niet Zo enorm duur zijn die nu ook weer niet.
Of wat denkt u, in ieder geval heel veel dank voor de moeite
Willy13

Op het forum mag je tutoyeren Willy13.
Een nieuwe scanner is niet zo klein als dit model. Ik heb een kleine scanner gekocht die ik heb teruggebracht en ben tevreden met een oudere. Je kunt het best blijven bij iets dat goed bevalt. Het kan dus de moeite waard zijn om te proberen hem goed te installeren. Je weet nu al heel wat meer. Aan de andere kant, tijd en moeite zijn ook wat waard.

Heb je wel de scannerdriver gedownload vanaf de door mij genoemde website? Dit is een nieuwere als die jij hebt. Deze zou je dan moeten aanwijzen en installeren in plaats van het eventueel door Windows aangeboden stuurprogramma. Het eerst weer weghalen van de oude driver blijft heel belangrijk.

Er zijn altijd problemen met nieuwe Windows versies. Daarom heb ik op mijn harde schijf een ME partitie en een XP partitie. Beide met het FAT32 bestandssysteem. Je kunt er zelfs voor kiezen om met Virtual PC een Windows 98 systeem te emuleren, zodat je kunt overschakelen, om deze en andere problemen met software te overkomen. Je hebt dan, denk ik, de informatie van de volgende website nodig. Hier heb ik zelf geen ervaring mee. http://www.quandaryland.com/jsp/dis...Help!+Page&title=Quandary+Virtual+PC+2004+FAQ Een beetje omslachtig is het wel maar ik wil dit in ieder geval even noemen.

Probeer anders nog advies te krijgen in de sectie Hardware - Printers\Scanners\All in One op dit forum. Maak het merk en type dan onderwerp met "onder XP." Meldt in dit bericht direct de link naar deze pagina en het moet kunnen denk ik. Heel graag gedaan hoor Willy13. Dik in orde.

Dag Alfred,
Ik heb mij gisteren in de Aldi maar een nieuwe Canon All in One MP 140 gekocht en mijn oude scanner aan mijn vriend met zijn Windows 98 geschokken. Als op het net eens rond kijkt, en Lifetec LT 9385 ingeeft dan zie je wel dat heel veel mensen met het zelfde probleem zitten. In veel verschillende landen. Ik vermoed dat het begonnen is met de laatste up date want tevoren werkte het wel. Nu ja voor 59,99€ kan je eigenlijk ook niet blijven sukkelen. En vermits ik toch zinnens ben om een digitale camera aan te schaffen. Ik vindt het echter wel spijtig, omdat je met het apparaat vertrouwd waard en het resutaat goed genoeg was.Toch bedankt
Willy

Vista

Beste,
ik zit nog altijd met deze scanner (LT9385)
Bestaan er drivers om deze te laten werken op een vista?

Groetjes Michiel

Nee. Medion staat er ook niet om bekend dat ze nieuwe drivers uitbrengen.

Uit deze post blijkt dat de scanner aanvankelijk met Vista heeft gewerkt maar dat die functionaliteit met updates verdwenen is. Ik zou overwegen om een besturingssysteem te draaien op een andere partitie, in dual-boot configuratie, dat de scanner wel ondersteund. Zoals ME of XP. Jammer dat je dan eerst deze moet installeren en het anders moeilijker wordt.

Deze post is al wel behoorlijk oud. Moderators sluiten het dan. Welkom op het forum overigens.

Welkom noisy103,

Zoals gezegd hierboven is het topic meer dan 4 jaar oud en dus niet actueel meer. Daarom gaat er een slotje op.
Indien noodzakelijk kun je een nieuwe vraag openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan