Scanner word niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo,

Ik wens iedereen een prettige kerst en een gezond 2005.

Mijn scanner is een Primax 7600 en ik gebruik Windows ME
Twee weken geleden heb ik mijn scanner nog gebruikt en nu zegt hij er is geen scanner gevonden.
De software heb ik een paar keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. (zonder resultaat)
Kan het zijn, als de lamp kapot is hij het dan ook niet meer doet? (gevonden word)

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Groetjes Hornvan

Vanzelfsprekend dezelfde wensen voor jou......

scanners zijn soms lastige apparaten. Je schrijft dat je de software diverse keren verwijderd hebt en dat dat geen soelaas bood. Gelet op het feit dat bij vele scanners EERST de software moet worden geinstalleerd en pas DAN de scanner aan het systeem mag worden gehangen, zou je het volgende nog kunnen proberen:

trek de scannerkabel uit de pc en verwijder nogmaals alle software. Start de pc op en check of idd. alle software weg is (desnoods ook even in configuratiescherm / software kijken).

Installeer nu nogmaals de software en sluit daarna pas de scanner aan.

M.b.t. je laatste vraag (lamp) kan ik je geen zinnig antwoord geven.

Suc6!

btw. ME kent ook een "herstelfunctie" kun je niet terug naar een week of 2 geleden (het moment dat alles nog goed functioneerde?)

Hallo Pasja,

Ik ga het voorstel van jou proberen.

Ik denk niet dat ik vandaag daar aan toe zal komen .
We krijgen zo visite en dan moet ik hem uitzetten, anders heb ik bonje.

Groetjes Hoornvan

Pasja,

Ik heb geprobeerd wat je had voorgesteld.
Het volgende bericht krijg ik;
There is a problem loading the Scanner Drive

Groetjes Hv

Strange, want zoals je het nu hebt gedaan, heb je het ooit eerder bij de oorspronkelijke installatie ook gedaan (eerst software en daarna pas scanner aansluiten/aanzetten)

En de hersteloptie van ME?

Lukt beide niet dan nog 1 advies:

sluit het ding eens aan op een andere pc (uiteraard volgens de juiste installatiemethode)

komt dezelfde foutmelding / probleem dan zou je heel voorzichtig kunnen denken aan idd. een hardwarematig probleem, oftewel hij is kaduuk.

Hallo Pasja,

De hersteloptie heb ik nog niet geprobeerd.

Wel heb ik de scanner (3 in een)van mijn zwager geinstalleerd, maar ook deze geeft het zelfde antwoord.
Misschien heb ik een file per ongeluk weggegooid die daar voor nodig is?

Als het me helemaal niet lukt, dan doe ik format C:/ en zet alles er opnieuw op.

In ieder geval bedankt voor de gedane moeite.

Groetjes hoornvan

Die scanner van je zwager was idd. ook een optie. Hierdoor is dan voor 99,9% duidelijk geworden dat jouw scanner niet kapot is.

Het lijkt op een dll'tje of zo dat je per ongeluk hebt verwijderd. Aan de andere kant : als het een HP dll'tje was, dan zou het na herinstallatie (wat je gedaan hebt) terug moeten zijn. Dus.......... ?

Idd. herstelfunctie binnen ME is dan mogelijk een laatste redmiddel alvorens te formateren. Je kan ook nog op de site van HP gaan snuffelen. Zij hebben pagina's met troubleshoot adviezen. Die kun je ook nog doorworstelen alvorens je een format gaat uitvoeren.

Suc6!

Hallo Pasja,

Nog de beste wensen voor 2005.

Het probleem is opgelost. In de ComputerIdee las ik over 2 programma's, om de troep van de schijf te halen.
t.w. Ad Ware SE en CCleaner

Kon geen kwaad, om het te proberen dacht ik.

Er zat heel veel troep op de schijf en deze is nu verwijderd en de scanner werkt nu weer.

Groetjes Hv

Tja, da's de basis voor iedere goed werkende computer. Je mag idd. aannemen dat een ieder die software heeft "draaien"................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan