Scanner wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnieS

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Mijn zwager heeft zich een nieuwe Computer en Printer aangeschaft.
Windows 8 en een Epson work force 45-35 WP.
Helaas lukt het niet om beide normaal te laten werken.
Alles word normaal geïnstalleerd, hij kan printen kopiëren, en scannen.
maar zo gauw de PC opnieuw word opgestart is er geen communicatie met de scanner meer!!
daar komt de melding Controleer of de kabels juist zijn aangesloten ,staat de scanner aan??tja natuurlijk staat die aan.
Ik heb al verschillende keren alles eens opnieuw geïnstalleerd,maar dat helpt ook niet.
Zou zeer graag U hulp inroepen bij deze,we zijn al weken aan het uitzoeken waar het aan ligt

Las op de Epson site dat eerst de windows drivers gedeïnstalleerd moeten worden en dan de eigen Epson drivers, kan alleen dat type niet vinden wel de 45-33, dat ook al gedaan?

scanner word niet herkend

Excuus,:o
hij is aangesloten met USB, windows 8 64 bit
de Driver hadden we op de Epsonsite gehaald.
alles werkt tot dat de computer een reboot krijgt ,dan herkend hij de scanner niet meer.
we hebben alles al geprobeerd, ook opnieuw schoon geïnstalleerd,niets helpt.
kan na de reboot wel gewoon printen en kopiëren maar niet scannen :confused:
dus weer opnieuw de driver downloaden en we kunnen effe weer scannen tot dat de Computer op nieuw word opgestart,
en dan herkend hij de scanner niet.

Tja, Lange Pier.
dat hebben we ook al geprobeerd,maar toch bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat dit een niet op te lossen probleem is,daar wij praktisch alles al uitgeprobeerd hebben .
we doen nog een poging om computerhulp aan huis in te schakelen,eens kijken wat daar uit gaat komen.
Houd jullie op de hoogte

Je kunt natuurlijk ook terug gaan naar de winkel en daar het probleem uitleggen. Ik neem aan dat de PC en de printer nieuw zijn. Komen hun er ook niet uit overweeg een andere printer, natuurlijk is Epson bellen ook nog een mogelijkheid. Deze dingen zou ik eerst doen voor dat ik (betaalde) hulp in zou schakelen.

Succes

ja, daar heb je wel gelijk in, omruilen is een optie.
Met Epson hebben we al ruim contact gehad,je word van het kasje naar de muur gestuurd.
geen zinnige oplossing van hun kant,alleen domme opmerkingen als zit het kabeltje wel goed, ze hebben niet veel verstand van software of hardware problemen.
Laat toch maar eens een computer hulp komen ,al is het alleen al voor de spanning,krijgt hij het opgelost:p

Ja, hij is geweest de Computerthuis hulp.
Is altijd leuk om te zien als iemand zegt Mwa dat is zo opgelost meneer.
Ik heb met volle aandacht over zijn schouder meegekeken en gezien dat hij begon met dezelfde oplossingen te zoeken die wij ook al hadden geprobeerd,in eerste instantie dacht hij dat de printer kapot was,maar dat was niet het geval.
Ik had de laptop van mijn werk meegenomen daar zit Windows XP professionel op, de Drivers van de Epson site gehaald
De Epson Workforce 45-35 DWF aangesloten toen daar om gevraagd werd, en Tadaaa hij functioneert gewoon!
Voor de zekerheid een paar keer opnieuw laten Rebooten, en het werkte nog steeds.
Hij ging een stapje verder met zoeken,want hij vond het vreemd dat de Scandriver niet werd geladen met de reboot in Windows8 en nu blijkt dat je wel kunt printen en kopieren maar niet scannen na de reboot,dat zou volgens hem helemaal niet kunnen.
Hij vond ergens in het systeem de melding escndv is niet incompatibel heeft met de printer of scanner software te maken
Kortom de Scannerdriver wordt niet geladen met de computer opstart,zijn visie is dat Windows 8 nog niet de juiste Drivers heeft
Voor de meeste apparatuur,mijn zwager kreeg het advies om een harde schijf erbij te plaatsen en daar op XP prof te zetten
Om conflicten te vermijden met software die niet goed werkt onder Windows8, vond ik een goed idee.
Na een uurtje was dat ook weer geregeld, en hij zo blij als een klein kind ,hij kon gewoon scannen zonder poespas.:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan