Scannerfout HP officejet d145

Status
Niet open voor verdere reacties.

jornie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Ik heb thuis (ook nog, zie vorige vraag) een HP officejet d145 staan
Deze geeft alleen elke keer als ik wil scannen of kopieren, en bijna elke keer als ik wil printen een fout aan op de scanner zelf

Hij geeft dan de fout:
Scannerfout
Schakel stroom opnieuw uit en aan

Wie weet wat ik hier aan moet doen..
Is hij nog te maken??

Alvast bedankt:thumb:

Ik heb hier iets gevonden wat erop lijkt.
Dit komt van de helpdesk van HP hier en hier.

allereerst bedankt voor de snelle reactie:thumb:

het probleem is alleen, dat de foutmelding ook verschijnt, als de all in one printer los staat, dus zodat je er alleen mee kunt kopieren

daarom denk ik niet dat het iets te maken heeft met de software, maar meer een klein hardware probleempje

toch bedankt:)

Maakt het apparaat ook weleens een vreemd [krakend] geluid?

Maakt het apparaat ook weleens een vreemd [krakend] geluid?

Echt krakend niet.. maar hij tikt om de 20 sec ofzo.. en eerst was het zo als hij een paar x getikt had, dat hij het nog wel deed, maar nu helemaal niet meer:confused:

Waarschijnlijk is het "codewieltje" vuil... dit is een transparant schijfje met zwarte streepjes waarmee de scanner zijn startpositie bepaald [en vervolgens bijhoudt tijdens het scannen].. het zit op het motorasje gemonteerd.... [aandrijfriempje volgen, kom je vanzelf bij het schijfje]

Als je avontuurlijk, ondernemend, een tikje technisch en in het bezit van een schroevendraaier en een wattenstaafje bent, is dit goed zelf op te lossen... Niet met chemicaliëen aan het schijfje poetsen! [spiritus, glasex, o.i.d.] want dan "verdwijnen" de streepjes], gewoon zachtjes wrijven...

Ik heb ook zo'n "prachtige" officejet...[ander model], welke hetzelde euvel had [scannerfout] en daar heb ik het op deze manier op kunnen lossen...

Waarschijnlijk is het "codewieltje" vuil... dit is een transparant schijfje met zwarte streepjes waarmee de scanner zijn startpositie bepaald [en vervolgens bijhoudt tijdens het scannen].. het zit op het motorasje gemonteerd.... [aandrijfriempje volgen, kom je vanzelf bij het schijfje]

Als je avontuurlijk, ondernemend, een tikje technisch en in het bezit van een schroevendraaier en een wattenstaafje bent, is dit goed zelf op te lossen... Niet met chemicaliëen aan het schijfje poetsen! [spiritus, glasex, o.i.d.] want dan "verdwijnen" de streepjes], gewoon zachtjes wrijven...

Ik heb ook zo'n "prachtige" officejet...[ander model], welke hetzelde euvel had [scannerfout] en daar heb ik het op deze manier op kunnen lossen...

Bedankt.. net even wat geprobeerd, maar zit dat transperante schijfje in de klep (dus bij het scannen) of bij de printer (waar ik er wel zie zitten). Als hij bij de scanner zit, zit hij dan zeg maar op het blok, dat beweegt om te scannen of te printen?

Alvast bedankt:thumb:

Het codewieltje voor de scanner zit in het scannergedeelte, op de bodem links achter [dus niet het bewegende deel [de "lamp"]] aan het motorasje... dit motortje drijft via het aandrijfriempje de "lamp" aan... Bij mij kun je het motortje aan de linkerkant onder de glasplaat zien zitten... maar om er bij te kunnen moet je het boven deel [de scanner] van het onderdeel, de printer, losmaken, en dan kun je vanaf de onderzijde de schroeven van het frame met de glasplaat losmaken, daarna is het een "piece of cake"........

Het codewieltje voor de scanner zit in het scannergedeelte, op de bodem links achter [dus niet het bewegende deel [de "lamp"]] aan het motorasje... dit motortje drijft via het aandrijfriempje de "lamp" aan... Bij mij kun je het motortje aan de linkerkant onder de glasplaat zien zitten... maar om er bij te kunnen moet je het boven deel [de scanner] van het onderdeel, de printer, losmaken, en dan kun je vanaf de onderzijde de schroeven van het frame met de glasplaat losmaken, daarna is het een "piece of cake"........

Ik heb hem nu helemaal uit elkaar gehaald, dus ook dat bovenste gedeelte..

Ik heb even een foto gemaakt van een transparant schijfje met een zwarte streep erop, bedoelt u die (zie bijlage)

Alvast bedankt weer:thumb: ;)

Bijlagen

• onderdeel scanner.jpg
    onderdeel scanner.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 223
Of ik dit nu dwaas of goddelijk moet vinden..... je bent in ieder geval zeeeer moedig! Wat een slooppartij! Maar YES, YES, YES, dat is 'm ! Dat plastic schijfje op het motorasje... als dat een beetje "aangeslagen" of stoffig is, slaat ie soms " een regeltje" over waardoor de scanner in de war raakt... Nu even voorzichtig poetsen en weer terugmonteren.....!

Of ik dit nu dwaas of goddelijk moet vinden..... je bent in ieder geval zeeeer moedig! Wat een slooppartij! Maar YES, YES, YES, dat is 'm ! Dat plastic schijfje op het motorasje... als dat een beetje "aangeslagen" of stoffig is, slaat ie soms " een regeltje" over waardoor de scanner in de war raakt... Nu even voorzichtig poetsen en weer terugmonteren.....!

hahaha:)

hartstikke bedankt:)
ik ga hem goed schoonmaken, en heb laatst nog dezelfde printer (maar dan helemaal kapot, doet niks meer) van een vriend gehad, dus misschien kan ik even dit onderdeel vervangen ofzo

echt heel erg bedankt, als hij weer werkt, zal ik nog even posten;)

Meestal is "poetsen" voldoende en hoeft het niet vervangen te worden.....

SUCCES!

Meestal is "poetsen" voldoende en hoeft het niet vervangen te worden.....

SUCCES!

Heey

poetsen was toch niet voldoende, maar we hebben nu het hele onderdeel dat op de foto stond en ...

HIJ WERKT WEER:):)
hartstikke bedankt:thumb: :D :thumb: :D

Scannerfout

Hoi ik heb het zelfde probleem. Ik heb ook vernomen dat het is opgelost. Ik heb mijn printer ook opengemaakt. Dat ronde plaatje heeft alleen een doorlopende zwarte band aan de buitenkant??

Heey

poetsen was toch niet voldoende, maar we hebben nu het hele onderdeel dat op de foto stond en ...

HIJ WERKT WEER:):)
hartstikke bedankt:thumb: :D :thumb: :D

ik heb een hp 3330 deze heb ik ook uitelkaar gehaald maar daar zit geen code wieltje in dus ik kan hem ook niet poetsen

weet iemand hier meer van

het probleem is

als ik de printer aanzet is er geen probleem maar na een paar uur als ik wil kopieeren dan zegt hij scanner opwarmen daarna scannerfout

gr.maurice

Officejet d155 XI scanner defect

Ik krijg de melding "SCANNER DEFECT" nadat de scannerlamp enige tijd heeft gebrand.
De scanner verandert niet van positie en blijft aan de rechterkant hangen.
Hij probeert op te warmen als ik kopie wil maken en stopt vervolgens om dan bovengenoemde melding te geven op het display.
Heb apparaat al diverse malen gedemonteerd om glasplaat onderzijde te reinigen en de "mirrors"van de scanner. Maar alles lijkt schoon en helder. Het codewieltje al gereinigd maar nog niet gedemonteerd. Is dat nodig?

Hoe kan ik codewieltje beste reinigen ? Met wattenstaafje gedaan maar plaatje lijkt niet vervuild. Moet het plaatje in bepaalde positie worden gezet of gaat dat automatisch?

Wat kan ik nog meer doen?

Alle opties in HP-chat al besproken. #3 ( gedeeltelijke reset) en #6 geheel gereset al geprobeerd. Foutmelding blijft maar nu tracht het apparaat op te warmen doch de lamp gaat dan uit na korte tijd en de melding komt terug.

Alvast bedankt voor een evt oplossing om het probleem te herstellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan