scanprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
221
Ik draai met win-98 SE en een scanner van het merk Agfa snapscan 1212P.
Deze is aangeloten op een paralelle poort, op de volgende wijze: paralel kabel van pc naar scanner en een tweede paralel label van scanner naar pc. Het heeft altijd goed gewerkt.
Thans krijg ik, wanneer ik de scanner wil gaan gebruiken, steeds de mededeling: er heeft zich een SCSI probleem voorgedaan. Voorts krijg ik een tweede scherm met de tekst: gelieve uw scanner aan te sluiten of aan te zetten.
Sotwarematig zijn er geen zichtbare problemen. Scanner + besturingprog. zijn correct geiinstalleerd.
Indien ik de software verwijder en wederom installeer werkt de scanner naar behoren, doch als ik de pc uitzet en wederom opstart volgt weer de mededeling gelieve uw scanner aan te sluiten en aan te zetten.
Het lijkt wel alsof de pc de software niet vasthoudt.
Mogelijk weet iemand een oplossing.
groet,
Niek.
 
Opgelost

Ik heb het probleem opgelost door in het bios naar de ECP+EPP instellingen te gaan. Kwam deze oplossing tegen via een antwoord van Saldos op een andere vraag.
Niek.
 
Toch nog nav de EPP/ECP instellingen in de bios problemen met opstarten van de scanner. In het configuratiescherm is alles ok, maar als ik op eigenschappen van de in werking zijnde scanner klik, geeft de pc "apparraat off line" aan. Steeds krijg ik het verzoek de scanner aan te zetten of aan te sluiten. De scanner doet het echter alleen in combinatie met de printer, hetgeen vreemd is. Hij doet het naar believen wel of niet! Hier moet toch een oplossing voor zijn?
Wie helpt?
Niek
 
njgv,

Ga naar configuratiescherm-software en verwijder daar de printers en de scanners die aanwezig zijn.
Ga daarna naar configuratiescherm-systeem-apparaat beheer en verwijder daag ook alle printers en scanners die je ziet.

Ga daarna naar start-uitvoeren-regedit-

hkeylocal machine-software en verwijder daar ook alle printer en scanners en printers die je ziet.
Ga daarna naar hkey current user-software en verwijder daar ook alle printers en scannes die je ziet.

Installeer nu de nieuwste drivers van je printer en je scanner.

Kijk of alles goed werkt. Zo niet: ga naar configuratiescherm-systeem-apparaat beheer en kijk even of je een uitroepteken ergens ziet.
Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een irq conflict en dan moet dat als eerst opgelost worden.

Indien je geen irq conflict hebt dan moet je de LPT1 poort even verwijderen van apparaat beheer en dan moet je de LPT poort opnieuw installeren.
(Na het opnieuw opstarten ziet de pc de nieuwe hardware)

Dan zou het wel goed moeten zijn daarna.
 
Zo:

In Windows, click Start, point to Settings, and then click Control Panel.
Double-click Add New Hardware. The Add New Hardware Wizard starts.
Click Next, and then click Next again. Windows searches for new hardware.
If the Add New Hardware Wizard does not find any new Plug n' Play hardware, you are asked if you want Windows to search for non-Plug n' Play hardware.
Click "No, I want to select the hardware from a list", and then click Next.
Scroll down, and select Ports (COM & LPT).
Click Next.
On the left side, select (Standard port types.
On the right side select Printer Port, and then click Next. Windows displays the Input/Output range that the Printer port will be installed on.
Click Next, and then click Finish. The LPT printer port is installed.
Restart the computer, and retest the connection.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan