Scanprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

apart

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Hallo allen,
Ik wil een getypt tekstdocument scannen en hiervoor de toets "ducument scannen"gebruikt,
Het werd gescand, dit kon ik op het scherm zien en werd automatisch opgeslagen bij
Microsoft Word. Daarachter staan de letters: D.P.E.
Ik vond D.P.E. terug in Mijn Documenten. Als ik deze map open komt er een document met allerlei gekke tekens. In een blauwe balk staat: Bestandsconversie-D.P.E.
Daaronder: De codering selecteren waarmee het bestand kan worden gelezen,
Tekst codering: geselecteerd Windows (standaard) dit is omlijnd.
Hieronder: Niet geselecteerd: "MS-DOS"
Hieronder: Niet geselecteerd: "Andere codering"
Als ik de eerste 2 aanklik (geselecteerd) komt er gen reactie
Als ik "Andere codering" selecteer en aanklik komt er rechts een vierkant met namen van landen als: West Europees.DOS > West Europees I.S.O. > V.S. >A.S.C. > maar geen Nederlands
Ra Ra wie kan mij helpen
m.vr.gr.,
Apart

Zou het ook handig zijn om de te vermelden welke software de scanner gebruikt om de tekst te herkennen? (ik neem aan dat het hier om gaat)
En vermeld even het merk type scanner. :)

Kijk eens rond of je ergens ABBYY finereader tegenkomt. Het heeft niet direct met je scannersoftware te maken doch betreft een progje dat je op je pc installeert. Als je dit progje start en er ligt een A4tje op je scanner, dan scant ABBYY het min of meer rechtstreeks als tekst naar Word, waarna het document als een gewone .doc kan worden behandeld. Perfect progje voor tekst en slechts met heel slechte originelen of hele kleine lettertjes, maakt het progje af en toe een leesfoutje.

Admin_Frisian zei:
Zou het ook handig zijn om de te vermelden welke software de scanner gebruikt om de tekst te herkennen? (ik neem aan dat het hier om gaat)
En vermeld even het merk type scanner. :)

Het is een HP Scanjet 5530 Photo Smart scanner en draait nrmaal onder Windows XP

m.vr.gr.,
Apart

apart zei:
Het is een HP Scanjet 5530 Photo Smart scanner en draait nrmaal onder Windows XP

m.vr.gr.,
Apart

Dan zou normaal op de CD van HP de OCR software moeten staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan