scant niet goed..

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdee

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi..

ik heb een scanner van Mustek, plug and scan 1200 cp. Gekocht aantal jaren geleden en draaide onder win 98.
Na een verhuizing en inmiddels een nieuwe comp met xp, en middels gedownloade drivers (kwijgeraakt met verhuizing) scanner weer aangesloten en werkt..alleen:
als ik scan dan wordt de ingescande foto versmald.. het hele beeld zie je wel..maar de foto wordt als het ware ingeduwd.. (gekke bekken krijg je ervan als je op de foto staat..;-))

wie weet waar dit aan kan liggen? Is er waarschijnlijk iets te hardhandig met de scanner omgegaan tijdens verhuizing?

Ben benieuwd..

Groetjes
Debbie

Kwestie van instellingen.
Sla de bestanden in een ander bestandsformaat op.
Experimenteer desnoods een beetje.

????

hoi

ehm...zou je iets precieser kunnen zijn?
Ik scan in via photoshop..en als ik scan (eerst preview) dan is de foto al vervormd.. als het ware versmald.. en tot dan toe kan ik nog helemaal niet kiezen wat voor bestand het is.. als ik dan scan dan wordt de foto geopend in photoshop en sluit ik de scansoftware af. Ik kan dan van alles doen met de foto, behalve 'm goed krijgen. Ik kan dus geen invloed meer uitoefenen op e foto zelf? Als de scanner de foto al in een slankere uitvoering weergeeft.. hoe kan een bestandsformaat daar invloed op hebben..??

De instellingen van de scannersoftware heb ik allemaal al geprobeerd.. helpt niets..

heb voor de duidelijkheid een voorbeeld bij gesloten.. dit voorbeeld is een cd hoesje..moet dus vierkant zijn lijkt me..

Gr. debbie

Bijlagen

• test.gif
    test.gif
    91 KB · Weergaven: 64
Misschien is de scanner niet goed gekalibreerd. Installeer de drivers eens opnieuw.

Wat er gebeurt met het inscannen is dat het programma zelf een andere grootte kiest.
Blijkbaar wordt er een correctie gemaakt naar A4 formaat of naar fotoformaat instellingen.
Dit moet je uitzetten en laten weergeven zoals het is.
Dit kan in de scannerinstellingen zitten of in photoshop.

Laatst bewerkt:
hmm.. ik begrijp wat je bedoelt, alleen de mustek scansoftware heb ik erg weinig mogelijkheden. Ik kan dus niets uitzetten.. ik ga nog wel even door met zoeken....zowel met drivers, photoshop instellingen etc..

ik laat ng wel wat van me horen vandaag..

alvast bedankt!

debbie

helaas

Hoi..

Nou ik heb verschillende drivers geprobeerd..mocht niet baten.. allerlei instellingen geprobeerd.. mocht niet baten..;-(

Denk dat ik gewoon maar een nieuwe scanner ga aanschaffen dit weekend..:-))

gr. debbie

had ik nooit verwacht..

Hoi !

Mjin scanner doet het! jawel.. met de mustek drivers voor windows98SE.... ben er helemaal blij mee..

Harstikke bedankt voor de hulp!!

Gr. debbie..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan