scarlet one en instellen van sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Kort geleden ben ik overgestapt naar Scarlet en ben nu mijn sweex router daarop aan het instellen. De helpdesk medewerker weet er niet zo veel van jammergenoeg.

Wat ik me afvraag is of Scarlet ADSL gebruik maakt van het PPTP protocol of PPoE protocol.

Verder vraag ik me af of mijn gebruikersnaam alleen moet zijn de toegwezen naam van Scarlet of moet daar nog iets anders achter zoals @adsl.scarlet-internet.

Zo jammer dat de helpdesk geen idee heeft waar ik het over heb.

Ron

ik heb een linksys router en heb deze de instellingen automatisch laten doen ,hij heeft het protocol PPoE ingevuld en de gebruikersnaam is de toegewezen naam ;) dus .......@scarlet

Laatst bewerkt:
bedankt, maar even voor de duidelijkheid:

is de gebruikersnaam .......@adsl
of
......@adsl.scarlet-internet
of
......@adsl.nl

of nog wat anders, want het goed invullen van de username ben kik zo aan het stoeien

groet,

Ron

je hebt scarlet one en hier staat gewoon ....@scarlet dus geen adsl of iets anders.

Geplaatst door Ronald61
Kort geleden ben ik overgestapt naar Scarlet en ben nu mijn sweex router daarop aan het instellen. De helpdesk medewerker weet er niet zo veel van jammergenoeg.

Wat ik me afvraag is of Scarlet ADSL gebruik maakt van het PPTP protocol of PPoE protocol.

Verder vraag ik me af of mijn gebruikersnaam alleen moet zijn de toegwezen naam van Scarlet of moet daar nog iets anders achter zoals @adsl.scarlet-internet.

Zo jammer dat de helpdesk geen idee heeft waar ik het over heb.

Ron

Via welk netwerk loopt Scarlet ?

Ik krijg scarlet niet aan de praat via sweex router. Niet via PPoE instelling en de correcte username.

Ik heb afwisselend patch cables en cross cables gebruikt, maar dat heeft geen resultaat.

Ik weet niet van welk netwerk Scarlet gebruik maakt. Hoe kan ik daar achter komen? De helpdesk bellen is een ramp. En je staat lang in de wachtrij en ze weten hier niets van.

Ik overwoog al om een router/modem in 1 te kopen, maar ben een beetje bang dat installatie dan ook niet lukt. Bovendien vind uik het een beetje zonde van het geld, als ik hier al een modem heb staan.

u bedoelt toch met modem de scarlet one box?indien u geen box hebt heb je een gewone adsl verbinding (dus ook geen internet telefonie wat juist het unieke is aan scarlet one.)

Nee, ik heb niet het scarlet modem box, die pp de scarlet site wordt genoemd.

Het modem die ik bij het Scarlet one pakket heb gekregen is een standaard adsl modem van het merk BBNED (nooit van gehoord)

Gebruik bij BBNeD dan eens:

Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 35

Ik geef het maar op. denk ik. Het lukt me van geen kant.

Ik hoop dat een (nieuwe) modem/router in één qwel soelaas biedt.

Iemand nog enige suggesties welk merk / type ik het beste kan aanschaffen?

Groetjes,

Ron

Sweex wireless broadband router LB 200010 64E100084

(staat ook afgebeeld op de website van sweex)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan