Scarlet one

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste....,

We (mijn vrouw en ik) willen van KPN af en hebben dus een beetje rond gekeken in het land der aanbieders.
Ik ben onder andere op de site van Scarlet one beland en het enige dat ik op die site kon was mijn gegevens afgeven zodat ik informatie kon krijgen.
Ik moest mijn adres opgeven en mijn telefoonnummer.
In de auto werd ik een aantal dagen later gebeld.
De dame kon mij een pakket aanbieden die ik geheel vrijblijvend 7 dagen kon uitproberen.
Als ik binnen 7 dagen het servicenummer (0900) dat op de site stond zou bellen dan kon ik het aanmelden cancelen.
Deed ik niets dan werd ik automatisch lid.

Het gesprek werd opgenomen en ik voelde me nogal overdonderd.
Gisteravond heb ik thuis nog maar een keer gezocht op Scarlet One op het internet.

Ik wil namelijk geen Internet, want dit heb ik op een andere manier geregeld.
Ik wil gewoon van KPN af.
Helaas meost ik Internet er bij nemen, want scarlet One bied het bellen aan over het internet.
En je kunt niet bellen over het internet als je geen internet hebt (klinkt ook wel logisch).

Op de site staat echter:
Als je een hogere snelheid wil (512 down / 256 up) dan betaal je uiteraard meer abonnementsgeld.
Wil je een lagere snelheid dan betaal je 25 euro.
Er staat niet bij of dit eenmalig is, of dat dit je toekomstige abonnementsgeld is.
De helpdesk kon me hierin ook niet helpen.

Verder staat er niets in over het mobiel bellen.
Ik heb gehoord dat je voor 2,50 euro per maand mobiel kan bellen, zoveel je wil.
Maar of dat waar is....

Heeft iemand ervaring met Scarlet one?
En zouden jullie plussen en minnen willen noemen?
Misschien zijn er andere (betere) providers voor het bellen (nogmaals: internet hoeft er niet bij te zitten).

Alvast bedankt voor het meedenken!

groet,
Dave.

Als ik dat zo allemaal lees hebben ze dat bij lange na nog niet goed op orde bij dat Scarlet..

Mijn moeder wilde ook overgaan maar ik zag het nog niet zo zitten.

Goede alternatieven heb ik niet voor je sorry.

Excuses voor het misplaatsen van dit topic.

Jammer dat niemand en alternatief weet.
Een collega van me vertelde me dat het mobiele bellen inderdaad € 2,50 per maand is... maar zonder belminuten.
Deze komen er nog een keer bovenop.
Dat schiet dan niet echt op natuurlijk.

Ik krijg nu van de KPN elke 2 maanden een rekening van ongeveer 70 euro.
Per maand dus 35 euro.
Mijn vrouw belt voor zo'n 40 euro aan pre-paid kaarten in een maand weg (waar naar toe? Ik heb geen ID).
Verder deel ik het Internet met mijn buurman omdat die verbinding gruwelijk duur is (en ook lekker snel :) ).
Dat kost me 29 euro.
Per maand zit ik dan op 35 + 40 + 29 = 104 euro.
Bij Scarlet One zit ik maandelijks op 40 euro, maar dan kan ik dus nog niet mobiel bellen, en mijn internet verbinding is vrij traag (512 down 256 up, nu 8192 down 640 up).
Wil ik een snellere verbinding dan gaat het abonn.geld ook omhoog.

M.a.w. ik weet straks niet wat ik kwijt ben bij Scarlet One.

Ik denk dat ik het pakket straks verwelkom met een goed onderzoek naar de kleine lettertjes.
En dan waarschijnlijk afwijs.

groet,
Dave.

ALs je internet al hebt en je wil geen kpn dan kan je toch misschien SKYPE nemen
je geeft aan dat je verbinding snel is dus moet kunnen

Ook kan je nog ff wachten de ontwikkelingen gaan nu in een lift en je weet nooit met wat voor intresante dingen ze na de vakantie komen

Dat is zeker waar.
Misschien is het inderdaad verstandig om te wachten tot zeg maar oktober.

En Skype.
Dat heb ik tijden geleden gebruikt.
Toen was het zo dat de "tegenpartij" ook Skype moest hebben om te kunnen bellen.
Is dit nog steeds zo?
Of is het mogelijk dat ik met Skype bel naar een vast / mobiel nummer?

Je zegt dat je nu 104 euro kwijt bent aan internet en telefonie.
Waar om neem je niet een @home abbo en neem daar de telefoon bij.
Neem het tweede pakket van @home dacht 25 euro en dan het telefoon pakket van 6 euro per maand.
exclusief telefoon tikken maar wel goedkoper dan kpn.

mmm, da's een mogelijkheid natuurlijk.
Dan heb ik wel dubbel internet (huidig plus @home), maar dat maakt dan niet uit.

Waarom moet ik het 2e pakket nemen en niet het goedkoopste?

Het eerste pakket dus het goedkoopste is net langzamer dan een ouderwets telefoon modem 56K.
Dat wil je echt niet als je nu adsl hebt.

Op dit moment worden er geen @home telefoonabbo verkocht door een aanloop storing.
Maar ik ga in september over naar @home telefonie, ik gebruik al @ home internet en Twinner telefonie.

Maar als ik nu internet heb dat 8 Mb (dus 1 MB) down en 80 KB up heb, waarom zou ik dan een duurdere pakket van @Home nemen als het me alleen om het abbonementsgeld gaat?

Ik ben erg moe, misschien dat ik het daarom niet begrijp...
:o

groet,
Dave.

dan zou ik dat andere pakket de deur uitdoen en alleen @home nemen dat is dan weer gunstiger voor de knip.
en als je dat niet wil dan kun je voor het goedkoopste gaan.
Maar ik zou dan gaan telefoneren via adsl.

Kijk, ik heb internet samen met de buurman.
Dit is 8192 down (1 MB dus) en 640 up (80 KB).
Dat is verdraaid snel.

Ik download af en toe films en soms andere zaken.
Geen ID of iemand ooit van snel internet terug is gegaan naar een modem.
Maar het lijkt me een gevoel te geven alsof je spontaan zwaar gehandicapt bent.

Ik wil best een iets langzamerder verbinding, maar dan moet de buurman dit ook goed vinden.
Ik heb de link bestudeerd die speedtouch gaf en zag dat er veel goedkoperder pakketen zijn dan die wij nu hebben.
Dit heb ik dan ook voorgesteld (nog geen reactie).
Maar dan nog zit ik aan KPN vast!

En daar wil ik nu jusit van af...

Deze heeft ook mijn voorkeur.

Klik

Deze provider zal in de toekomst geen telefonie in het pakket hebben, echter voor 29,95 een super snelle verbinding.

Wanadoo livebox

klik

Ook bellen via de kabel :)
Je gaat echter naar een download van 4 Mb, al is dat toch redelijk snel voor z'n prijs.

Aanbod genoeg zie je wel, zet alles rustig op een rijtje voordat je een beslissing neemt.

succes groetjes speedtouch

Als je goedkoop wilt bellen kijk dan eens op www.telecomvergelijker.nl. Daar krijg je in plaats van een telefoon een dijk geld, waardoor je op jaarbasis bijvoorbeeld 20 euro kwijt bent voor een abonnement á 200 belminuten.

Scarlet One is een absolute afrader. Ook op het forum van telecomvergelijker.nl vind je hier veel over: belabberde service, langzame verbinding en hele hoge prijzen. De 'lousy' 39,95 lijkt weinig maar je krijgt er ook een 'lousy' internetverbinding bij.

Ook kom je op deze manier niet van KPN af. Scarlet zet je abonnement namelijk over naar het goedkoopste abonnement van KPN (á 7,50 per maand). Dit is meegenomen in de 39,95 maar je blijft dus aan KPN verbonden.

Heel voordelig is 1649, waarmee je gratis naar vaste nummers kan bellen. Je hebt dan wel het standaard abonnement van KPN nodig.

Mijn opstelling: een mobiel abonnement met 400 minuten via telecomvergelijker.nl á 4 euro per maand, KPN á 12,50 per maand, snel internet á 30 euro per maand en gratis bellen naar vaste nummers. Kan haast niet goedkoper!

Toch nog een keer aanhalen:

Momenteel heb ik dus KPN met een, naar mijn mening, erg duur abonnement.
Geen ID welk, maar ik betaal ongeveer 70 euro per 2 maand.
Van die 70 euro is zo'n 10 euro daadwerkelijk bellen en de rest abonnement.
Dat moet toch goedkoper kunnen?

Mijn internet verbinding wil ik graag houden (omdat dit gedeeld wordt met de buurman betaal je ook maar de helft voor een snelle verbinding. Hier kan geen Scarlet tegen op).

Digitale televisie zou leuk zijn, maar ik wil juist kostenbesparend bezig zijn en dan is iets extra's natuurlijk niet logisch.

Laatst bewerkt:
Heb je een normale aansluiting of ISDN? Bij een normale aansluiting betaal je namelijk 'slechts' € 18,16 per maand, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe jij aan die 60 euro komt.

Een ander alternatief is bellen via de kabel... maar dan moet je óok op kabelinternet overgaan. Of even wachten, want KPN moet zijn telefoonnet op korte termijn gaan vrijgeven voor concurrentie.

Ik heb geen ISDN, dat weet ik zeker.
Verder heeft KPN in de afgelopen jaren vaak allerlei acties gehouden waarmee je andere abonnementen kon afsluiten (BelBasis en weet ik veel wat al meer), voicemail, etc.

Daar hebben we helemaal niet aan mee gedaan.
Dus ik zal het abonnement moeten hebben dat iedereen "in den beginne" had.
Misschien hebben wij daarom wel een duur abonnement maar dat bellen zelf weinig kost.

Wat mij betreft mag het telefoonnet vandaag al vrij gegeven worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan