Scarlet one

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je kpn de deur uit wilt doen moet je dat doen en een goedkope mobiele aanbieder kiezen voor het bellen. Op dit moment is er helaas qua concurentie met de kpn weinig te vinden (die net zo stabiel is)

Je hebt nu adsl maar via welke provider? Gaat dat via kpn of via versatel?

We hebben nu een verbinding via tiscali liggen.
En ik vermoed dat Tiscali z'n data over KPN verstuurd.

Misschien is mobiel bellen inderdaad de beste oplossing.
Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien met al die aanbiedingen van al die providers...
Wat is goed en waar moet je jusit op letten?
Prijs is 1 ding, maar bereik? Is dat ook nog een issue?

Bereik lijkt me wel handig. Je hebt niks aan je mobiel abonnement als je geen bereik hebt.

Door alle aanbiedingen is er bijna geen doorkomen aan. Het is echt uitzoeken waar je waar voor je geld krijgt. Je zou ook eens binnen kunnen lopen bij een telecomwinkel en daar advies vragen

Is het niet zo dat die belwinkels gesponsord worden door een provider?
Dat dacht ik altijd.

En ik kan me vaag iets herinneren van een 15-jarige knaapje die een site had opgezet met allerlei info over mobiele abonnementen.
Weet iemand deze site nog ergens te vinden?

En telecomvergelijker.nl dus, daar ben je nog veel goedkoper uit dan bij bellen.com. Winkels die abonnementen afsluiten krijgen het gehele bedrag dat jij aan de provider betaalt op hun rekening gestort. Sluit je bijvoorbeeld een 1 jarig abonnement á 20 euro per maand af, dan krijgt de winkel 240 euro. Hiervan kunnen ze je een telefoon geven, maar ze kunnen ook bijvoorbeeld 220 euro retour geven. Zo bel jij een heel jaar voor 20 euro, en maken zij 20 euro winst. De provider maakt vooral winst op minuten buiten de bundel, bellen in het buitenland, sms'en of stilzwijgend verlengde contracten.

Bereik is niet meer zo'n probleem tegenwoordig. Zelf gebruik ik T-Mobile en dat bevalt heel goed, de geluidskwaliteit is perfect. Beter dan de kwaliteit van KPN vind ik, waar je nog wel eens echo of een slechte verbinding hebt. Telfort en orange schijnen een minder goed bereik te hebben. Vodafone staat goed bekend maar de service is wel wat minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan