• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

schaal in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaltaAdvies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
wie weet hoe ik een "vorm", bijvoorbeeld een rechthoek van 10 x 19cm ook daadwerkelijk 1 op 1 geprint krijg?

Ik krijg het in ieder geval zo even niet (meer) voor elkaar. Marges in werkblad staan op 0,5 en 0,5. Schaal is 100%. De vorm komt groter uit de Printer.

papierformaat is A4.

met de in de tweede regel genoemde marges is de vorm zo ca. 19,65cm. als ik de marges nog wat kleiner maak, dan wordt de vorm nog wat groter.

betreft overigens 2007 versie van office (excel)

bij voorbaat dank

Na het aanpassen van het startscherm heb ik nu in ieder geval wel weer A4 als startscherm. Maar het lukt me nog steeds niet om een vorm, in mijn geval een rechthoek, op maat uit de printer te krijgen. In word lukt dit wel, dus het heeft en voor zover ik het kan inschatten te maken met een naar ik denk simpele instelling in Excel.

Laatst bewerkt:
Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/483097-pixels-gt-cm?p=3096329&viewfull=1#post3096329 en druk op ALT+F8 voor de macro's
Je kan in excel geen rij maken van 19cm je moet dit verdelen over 2 rijen van 8,5cm vanwege de maximale rijhoogte.

Ik bedoel een vorm ( rechthoek ). In excel kun je allerlei vormen invoegen en waarvan je de afmetingen kunt aanpassen.

Maar ik heb sowieso al gevonden dat mijn sjabloon is gewijzigd door een of ander. Het standaard werkblad is nu groter als A4.

Nou wil ik dus mijn standaard sjabloon aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan