• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

schaalverdeling in decimalen bij grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik de schaalverdeling in decimalen kan laten zien. Op de x-as geeft de grafiek nu alleen hele getallen aan, maar ik wil dit om de 0,5 eenheden tonen.....

Alvast bedankt,

groeten Martijn

Beste marlos ;)

Via RMK as opmaken en hier aanpassen.

Groetjes Danny. :thumb:

Dag Danny,

Bedankt voor je reactie. Wat is RMK??????
Heb alle opties doorgenomen om de grafiek aan te passen, maar kom er niet uit.
Kun je iets specifieker zijn? :rolleyes:

gr. Martijn

Dubbelklikken op de getalletjes en dan rechtermuisknop op de getalletjes en dan as opmaken.

Beste marlos ;)

Zoals Zbjorn aangeeft.

RMK is RechterMuisKnop

Groetjes Danny. :thumb:

bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het heeft volgens mij met het tabblad 'schaal' te maken en niet met 'getal'. Nu geeft de X-as alleen gehele getallen en ik wil decimale getallen. Gewoon een verkleining van de schaal dus........ Moet toch kunnen lijkt me, maar ik krijg het niet voor elkaar..... :(

Beste marlos,

Post het bestandje anders, dan kunnen we kijken wat het probleem is.

Groetjes,
Bjorn

Dag Ron,

Jouw bestandje laat decimalen zien op de X-as. Dit heb ik ook wel voor elkaar gekregen (met tabje Getal). Ik wil echter een schaalverdeling die om de 0,50 verspringt op de X-as. Dus 0,50 - 1,00 - 1,50 etc......... Moet toch echt kunnen, zou ik zeggen.....?! :confused:
Wellicht heeft iemand nog een ingeving....

groeten Martijn

Je moet natuurlijk wel goed uitleggen wat je bedoelt, je specifieke vraag was om decimalen te laten zien, en die staan er nu.

Wat je wil kan volgens mij niet zomaar. Excel voegt nu zelf 1, 2, 3, 4, 5 als categorieën op de X-as toe, omdat je deze niet zelf gespecificeerd hebt. Je kan deze 1, 2, 3, 4, 5 zelf vervangen door bijv a, b, c, d, e, door dit aan te geven via het menu van Brongegevens. Als je 1, 1.5, 2, 2.5 etc. als categorieën wilt, moet je voor die punten dus ook data opgeven. M.a.w., het aantal rijen van blad1 (nu rij 2 t/m 6), moet groter worden en ik betwijfel of je die data hebt.

Een andere mogelijkheid, alleen niet zo'n mooie, is zelf met tekstvakjes de extra punten op de x-as erbij zetten. Dus handmatig erbij typen zeg maar.

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik de schaalverdeling in decimalen kan laten zien. Op de x-as geeft de grafiek nu alleen hele getallen aan, maar ik wil dit om de 0,5 eenheden tonen.....

Dit was mijn eerste vraag en die was volgens mij duidelijk genoeg.....? :(

Verhoog - en de anderen -, bedankt , ik ga hier verder mee aan de slag! :thumb:

groeten Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan