schadelijk script

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Als ik van m'n persoonlijke pagina met redirect http://www.vosje.nl.nu naar de homepage van m'n vader ga, www.classicmotors.nl krijg ik van Norton de melding dat er een gevaarlijkscript uitgevoerd wordt, en dat ik beter kan stoppen.
Ligt dat aan mijnsite, of aan die van classicmotors? Maar vooral: wat houdt dit precies in????

eerste antwoord

Nou, dat was het eerste antwoord, want als ik van de vraag uit naar de himepage www.classicmotors ga, krijg ik dezelfde waarschuwing. Het ligt dus waarschijnlijk bij die ouwe motoren. Maar wat houdt deze waarschuwing in?

Als ik op die classicmotors klik krijg ik links in beeld dat een kolom dat de pagina niet weergegeven kan worden (terwijl ik toch een paar seconden de pagina zie) en dan wordt internet explorer gelijk afgesloten. Ik zie ook heel snel iets van een mediaplayer.

Is geen lekkere site:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Er wordt vanaf die pagina gelinkt naar de dotcom toolbar.
Da´s alvast niet fijn.

Bovendien wordt er dan een hta gestart en waarschijnlijk gaat daardoor Norton af.

Groetjes,

Pieter

ligt nie aan jouw site, ligt aan de site van classicmotors
www.classicmotors.nl komt namelijk met een popup schermpje aangezet met een java applet erin...
dit applet probeert denk ik een programma van windows te starten...hiervoor moet hij internet verbinding krijgen en dat is (waarschijnlijk ?) de melding die jij krijgt als hij zegt dat 't gevaarlijk is...
ik wordt namelijk gevraagd of ik Microsoft (R) HTML Application host toegang wil verlenen tot internet

Ik had toch een moedige bui. ;)
Als ik die hta toesta wordt mijn startpagina verandert in find the website you need.

Bah,

Pieter

Pieter,
Is dat wat je bedoeld dat de startpagina gewijzigd wordt?
dit is mij nl ook gebeurd. Hoe kan ik die link van classicmotors dan verwijderen?

Geplaatst door Pieter Arntz
Ik had toch een moedige bui. ;)
Als ik die hta toesta wordt mijn startpagina verandert in find the website you need.

Bah,

Pieter

Weer een zwarte bladzijde (pagina) in de internet geschiedenis.

Ik ben al aan het downloaden. Maar toch begrijp ik het niet. Betekent dit dat er een spyware progje deze script in de classicmotors pagina zet?
Dan zou mijn pirivé pagina dat toch ook moeten hebben?
Ik heb beide sites op deze computer gemaakt.

Het is die vreselijke realtracker.

Gooi die meteen van je site af!

Geplaatst door teacher
Het is die vreselijke realtracker.

Gooi die meteen van je site af!

Is dat wat ik links in beeld zie? Een soort mediaplayer. Die krijg ik ook, en daarna Exit IE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan