Schakel de voorziening van Draadloos netwerkverkeer in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheUndead

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Hallo,

Gisteravond had ik gewoon nog netwerk verbinding.

Deze ochtend startte ik de pas nieuwe Laptop op en had ook verbinding. Vervolgens heb ik hem
afgesloten en iets later weer opnieuw aangezet. Ik opende Internet Explorer maar ik bleek geen
verbinding meer te hebben.

Ik opende het netwerk centrum, waar nu geen netwerken meer in stonden.
Ik klikte op "Verbinding met een netwerk maken", maar hier komen geen netwerken te staan
terwijl mijn Linksys WRT169Nv2 gewoon aanstaat. Op mijn gewone computer heb ik gewoon internet.
Ik klikte op "Waarom kunnen er geen netwerken gevonden worden?", daaruit blijkt dit:

Schakel de voorziening van Draadloos netwerkverkeer in.

Hiervoor gebruikt u een schakelaar (doorgaans aan de voor- of zijkant van de computer)
of een toetsencombinatie.

Ik zou niet weten wat ik hiermee moet.

Ik zou wel graag weer internet hebben op mijn Laptop :confused:

Computer:

Windows Vista
Acer Aspire 7730g-664G100MN
802.11a/b/g/Draft-N WLAN
-----------------------------------------------

Computer Spec's: Staan vast en zeker op Google :D

Alvast Bedankt

Aan de voorkant van de laptop zit een schakelaartje om de wifi in te schakelen (standaard staat deze uit omdat wifi nogal wat stroom vreet...)

Of controleer in het netwerkcentrum -> netwerkverbindingen beheren of de draadloze verbinding is ingeschakeld.

Op je keyboard zit een FN toets (onderaan) Boven op je keyboard zitten functietoetsen F1 F2 F3 enz.
op een van deze functietoetsen staat ook een tekentje met een "zendmast" bij mij is dat F8
Met de combinatie FN en tegelijk F8 indrukken en weer loslaten kun je WiFi van je laptop in en uitschakelen.

De toets om het draadloos aan- of uit te zetten zit hier aan de linkerkant op het toetsenbord, tweede van boven:
attachment.php

Bijlagen

• acer.jpg
    acer.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 14.217
Aan de voorkant van de laptop zit een schakelaartje om de wifi in te schakelen (standaard staat deze uit omdat wifi nogal wat stroom vreet...)
Hier Zat bij mij geen schakelaartje...

Of controleer in het netwerkcentrum -> netwerkverbindingen beheren of de draadloze verbinding is ingeschakeld.
Hier gaf hij mij weer de zelfde error

Op je keyboard zit een FN toets (onderaan) Boven op je keyboard zitten functietoetsen F1 F2 F3 enz.
op een van deze functietoetsen staat ook een tekentje met een "zendmast" bij mij is dat F8
Met de combinatie FN en tegelijk F8 indrukken en weer loslaten kun je WiFi van je laptop in en uitschakelen.
Er stond bij mij hier geen zendmast...

De toets om het draadloos aan- of uit te zetten zit hier aan de linkerkant op het toetsenbord, tweede van boven:
attachment.php
Dat knopje hoorde bij mij normaal te branden (Oranje licht), het was me niet opgevallen dat deze nu uitstond...
Ik heb er op gedrukt en kreeg deze melding: "Draadloos Lan Toegestaan"

Harstikke Bedankt iedereen :D, en met name Troedeboer :)

Beste mensen,
Ik heb dan geen Acer...maar een HP pavilion.
Ik heb al veel gelezen over het netwerkprobleem bij deze laptop.
Hiervan heb ik geen last maar nu is me gisteren dit gebeurd:
Een mok koffie over de touch toetsen die bovenaan de laptop zitten voor het regelen van het volume,pauze,play,mute,NETWERKVERBINDING aan/uit zetten.
Nu is dus door het wegwvrijven van de koffie, de netwerkknop uitgeschakeld, en door het opdrogen kan deze neit meer worden ingeschakeld.
Het gaat hier om de HP Pavilion dv6.
Het verbaast me dat HP geen sneltoets heeft gemaakt voor deze specificatie zoals hierboven wordt beschreven 'FN' button + 8 bijv.
Bij mij staat geen zendmast op het toetsenbord en ik ben op zoek naar een sneltoets of een programmaatje zodat ik deze weer kan inschakelen.
De touch toetsen zijn volledig naar de ***** en werken allemaal neit meer. en van sommige zoals de Mute,Netwerk,en repeat knop branden de lampjes zelfs neit meer.
Ik heb deze onder een warme lamp gezet voor op te drogen, deze laptop heeft buiten gestaan alles, maar niets helpt.
HELP MIJ!

mvg

Ik ben bang dat dit nog maar het begin van alle ellende is.

De ervaring heeft me inmiddels wel geleerd, dat na dit soort ongelukjes de laptop binnen afzienbare tijd helemaal de geest zal geven helaas...

Geen positieve reactie!
maar het is alleen het knopje wat nietreageerd.
Dus mocht heir een programmaatje voor zijn ofzo hoor ik het graag.
Ik denk niet dat de laptop nog meer kapot zal gaan.

ik heb precies het zelfde probleem als eerder

ik heb alleen een acer aspire 6930G

en die toets van "Draadloze LAN toegestaan/ opgeheven" reageert ook niet meer bij mij

is er een andere manier om hem te maken of moet ik hem terugsturen naar acer om hem te laten maken

ook bij mij zit er geen "fn" toets met een zendmastje

Ik heb idd hetzelfde. het knopje is er gewoon mee gestopt.
zonder dat ik weet of er iets overheen gekomen is of wat dan ook?
en bij mij staat wel fn maar niet dat andere.
hoop ook dat iemand een manier weet hoe dit op een andere manier aan kan zetten?
groetjes,

Ik heb helaas hetzelfde probleem ik heb een windows 7 (laptop) en hij is een asus, hij is best wel nieuw en normaal heb ik internet. Maar vandaag opeens had ik geen internet en links onderin staat het netwerk icoontje met de vijf strepen en er stond een dikke rode kruis doorheen, ik wist dat het internet uit zat en ik drukte fn en bij mijn geval f2 (waar het nzendmastje is) in maarer gebeurde totaal niets! K kijk overal op mijn computer rond en ging naar Help en ondersteuning men zocht op netwerk, netwerkverkeer en interverbinding en meer, ik bezocht het netwerk centrum maar is is helemaal niks!!!!! Help me alsjeblieft want ik weet niet hoe het zo verder moet :(

Hier Zat bij mij geen schakelaartje...

Hier gaf hij mij weer de zelfde error

Er stond bij mij hier geen zendmast...

Dat knopje hoorde bij mij normaal te branden (Oranje licht), het was me niet opgevallen dat deze nu uitstond...
Ik heb er op gedrukt en kreeg deze melding: "Draadloos Lan Toegestaan"

Harstikke Bedankt iedereen :D, en met name Troedeboer :)

Bovenstaande heb ik precies hetzelfde alleen bij mij doet dat oranje lampje waar het hierboven over gaat het ook niet.. hij zegt dan inderdaad draadloos lan toegestaan of opgeheven maar ook al druk ik op toegestaan heb ik nog geen internet!! Ook ik kan geen netwerken vinden en wil ook heel graag mijn internet terug!!
Kan iemand mij please helpen??

Groetjes

LauRich, voor jou waarschijnlijk te laat maar voor andere mensen dan met hetzelfde probleem. Ik liep hier ook tegenaan en kwam tot de volgende oplossing om het niet werkende knopje te omzeilen (in Windows 7):

-Start
-Configuratiescherm
-Netwerkcentrum (netwerkstatus en -taken weergeven)
-Adapterinstellingen wijzigen (links op het scherm)
-Klik in de 1e window met die dikke rode kruis (dan verschijnt daar boven een nieuwe regel) Klik "Problemen met deze verbinding vaststellen"
-Dan verschijnt er een window met de titel "Schakel de voorziening voor draadloosnetwerkverkeer in". Klik "Deze oplossing toepassen"

:thumb:

Laatst bewerkt:
LauRich, voor jou waarschijnlijk te laat maar voor andere mensen dan met hetzelfde probleem. Ik liep hier ook tegenaan en kwam tot de volgende oplossing om het niet werkende knopje te omzeilen (in Windows 7):

-Start
-Configuratiescherm
-Netwerkcentrum (netwerkstatus en -taken weergeven)
-Adapterinstellingen wijzigen (links op het scherm)
-Klik in de 1e window met die dikke rode kruis (dan verschijnt daar boven een nieuwe regel) Klik "Problemen met deze verbinding vaststellen"
-Dan verschijnt er een window met de titel "Schakel de voorziening voor draadloosnetwerkverkeer in". Klik "Deze oplossing toepassen"

:thumb:

Ik heb helaas hetzelfde probleem, en zelfs dit werkte niet.
Eerst had ik nog wat hoop omdat ik tot de een na laatste stap alles kon doen wat je zei,
maar toen mijn computer het probleem eindelijk gedetecteerd had, was er geen optie 'deze oplossing toepassen'.
De enige opties waren 'controleer of het probleem is opgelost' en 'deze stap overslaan'.

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen want ik moet overmorgen een belangrijk wiskunde tentamen maken op de computer en dat kan niet als ik geen internet heb! (we hebben geen kabel, mijn familie, en ik eerlijk gezegd ook niet, weet niks van computers)
Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan