Schakelaar netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

BercoB

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Goedemiddag,

Met het overlijden van mijn toetsenbord is ook de schakelaar WiFi uitzetten geactiveerd geraakt. Deze krijg ik dus niet meer ingeschakeld. Nu gebruik ik een los toetsenbord via de usb maar heb ik dus geen draadloze verbinding meer.

Is er iemand die weet hoe ik mijn draadloze adapter weer aan de praat krijg zonder toetsenbord?

Overige informatie: Packard Bell R3400, Windows XP, Router van Sitcom

Bij voorbaar bedankt!

Is het een fysieke schakelaar of een tiptoets? In het laatste geval kun je de 'radio' (=wifi antenne) ook in/uitschakelen via de eigenschappen van je draadloze netwerkverbinding

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Het is noch een schakelaar noch een tiptoets, het was Fn+F1.
Wanneer ik de eigenschappen bekijk is het een Ralink RT2500 Wireless LAN Card. Als ik daarnaast op "configuren klik vind ik wel onder geavenceerd de mogelijk om radio on/of te enabelen/disabelen. Geen van beide mogelijkheden biedt de oplossing.

Overigens staat er dat het apparaat correct werkt èn ingeschakeld is! Het blijft voorlopig dus een raadsel.

Inderdaad heel vreemd. De Fn+F1 toets is gewoon een softwarematige aansturing van de Wifi antenne, en heeft dezelfde functie als de door jou gevonden on/off enable/disable. Normaal gesproken zou je als je de Fn+F1 toets gebruikt ook 'live' de status van On naar Off moeten zien veranderen.

Het apparaat kan correct werken en ingeschakeld zijn, daar ligt het niet aan denk ik. Alleen de radio = antenne staat uit. Je zou een externe WiFi adapter kunnen overwegen (USB stick model), maar ik weet niet zeker of dat soelaas gaat bieden. Wellicht eerst even testen met een stickje van iemand anders.

Dat maar doen dan. Anders de boel maar uit het raam, zonder toetsenbord èn draadloos internet is het ook maar een karige boel. Evengoed erg bedankt voor het mee-denken!

met vriendelijke groet, Berco

Voor de geïnteresseerde:

Ondertussen op Marktplaats een nieuw toetsenbord kunnen aanschaffen voor in de laptop en alles werkt weer. Via Fn-F1 gaat de wifi aan en uit maar bij de geavanceerde eigenschappen verandert er niets aan de genoemde radio on/off - enebled disabled keuze.

Vooralsnog heb ik dus nog geen oplossing voor het probleem waar ik tegenaan liep.

Via Fn-F1 gaat de wifi aan en uit ....

Wat bedoel je hier nu precies mee? Waar zie je dat de WiFi aan en uit gaat? En dat is dus blijkbaar alleen 'cosmetisch', je hebt dus nog steeds geen verbinding...?

nee, dat is nergens te zien, alleen aan het feit dat de netwerken die hier in het appartementencomplex zweven uit de lijst beschikbare netwerken verdwijnen als ik fn-f1 in druk (gaat samen met een piepje) en ze er weer in komen als ik nog een keertje druk op fn-f1.Tevens verandert het icoontje in het systemvak van de bekende "computertjes met het rode kruis" in het "computertje met de straling" en krijg ik de melding "er is nu verbinding met draadloze netwerken" (en andersom).

Hmm, alles wat jij nu opnoemt doet mij toch geloven dat je wel degelijk je antenne aan en uit zet. Wat krijg je als je het IP-adres van de router in je browser invoert?

Daar kom ik dus inderdaad niet, het eindigd bij de vraag of ik offline wil werken..

Maar je krijgt bij het monitortje wel de melding dat er verbinding is met een draadloos netwerk? Wat krijg je te zien als je dubbelklikt op het monitortje? De lijst met beschikbare netwerken toch? Alleen al het feit dat je die lijst te zien krijgt, betekent dat je antenne aanstaat, anders pikt hij de netwerken niet op. Wat dan als je jouw netwerk aanklikt en klikt op verbinden, wat gebeurt er dan?

sorry, misverstand. Wanneer ik met fn-f1 de antenne (dus niet de gehele adapter denk ik dus ook) uitzet kom ik nergens meer, dus ook niet in mijn router. Wanneer ik die aan zet gaat alles weer als vanouds.

dus inderdaad de lijst met beschikbare netwerken als de antenne met fn-f1 aan staat, als die niet aanstaat in dat vak de melding dat er geen beschikbare netwerken zijn en de de vraag of de "schakelaar" wel aan staat.

Wanneer de antenne dus aanstaat en ik mijn netwerk zie kan ik daar ook weer mee verbinden.

Ten overvloede waarschijnlijk, door mijn nieuwe (wel originele) toetsenbord, functioneert alles weer. Ik ben bang dat er dus ook geen windows-bypass voor een origeneel toetsenbord bestaat om de antenne aan/uit te zetten, alleen om het gehele apparaat aan/uit te schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan