Schakelaar werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

koni0100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Mijn computer gaat af en toe niet aan bij het bedienen van de schakelaar. Als ik dan even later nog eens langs kom dan werkt de computer.De tijd die verstrijkt tussen de schakelaar bedienen en het opstarten van de computer varieerd in tijd. Hoe kan dat?

Er is een tweede probleem bijgekomen. Zo af en toe kan ik niet bankieren omdat de vrijgave is verlopen. Bijcontrole van de computer stel ik dan vast dat de datum en tijd terug is gegaan naar september 2001.

Laatst bewerkt:
met schakelaar bedoel je dan alleen het stopcontact of bedoel je de aan en uit knop en wat voor systeem heb je? laptop of desktop ?

Inschakel problemen

met schakelaar bedoel je dan alleen het stopcontact of bedoel je de aan en uit knop en wat voor systeem heb je? laptop of desktop ?

Ik bedoel de schakelaar en heb het over een desktop

Hoi !

Nieuwe schakelaar (laten) plaatsen ?

Toevallig ben ik dat net mee bezig in 'n Medion-PC van een klant.

Greetz,

Harry.

Dat is toch alleen een maakcontact? denk eerder aan de voeding, mogelijkheid om een andere erop uit te proberen?

Hoi !

Als het geen oudere Compaq is: inderdaad alleen een maak-kontakt.

Maar die gaan nog wel es stuk, dwz.alleen met heel hard/lang drukken start de PC op.

Voedingsprobleem is uiteraard ook mogelijk, maar dat weet je zeker door even pin 13 met pin 14 van de voedingsstekker door te verbinden.

Werkt dat feilloos: schakelaar corrupt; zoniet: voedingsprobleem.

Greetz,

harry.

Hoi !

@Lange Pier: nee, bij oudere Presario's (wel ATX) zit er een wat ingewikkelder systeem, bijv. Presario 5832 etc.

Maar ook daarbij kun je de schakelaar testen d.m.v. de doorverbinding, alleen werken dan niet alle functie's.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan