Schakelbord in Access 2007 geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugo de vries

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Met de Schakelbordwizard (Hulpmiddelen voor databasebeheer> Schakelbordbeheer) had ik een knop met bijbehorende tekst en een koppeling naar een bestaand formulier gemaakt.

Maar na het oproepen van het schakelbord was de bijbehorende tekst niet zichtbaar en bij klikken op de button kwam de foutmelding: "De expressie Bij klikken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, ...". Ook na heel
lang zoeken op internet en in diverse fora kreeg ik de oplossing niet boven water.

Totdat ik ging kijken in welke bestandsindeling de database werd opgeslagen. Om namelijk de uitwisseling van bestanden met
collega-organisaties te vergemakkelijken, slaan wij voorlopig nog Access-documenten standaard op in het 2002-2003 format
(bij Word is dit 97-2003). En daar zat hem nu net de kneep!
Door het bestand op te slaan in het 2007-indeling was het probleem verholpen.

Resten nog twee vragen: waarom zorgt het opslaan in een vorige bestandsindeling voor dit probleem (er komt ook geen enkele waarschuwing van Microsoft) en waarom keek ik pas na ongeveer drie uur naar het gebruikte bestandstype?

De eerste vraag heeft waarschijnlijk als antwoord dat de schakelborden niet uitwisselbaar zijn tussen de verschillende versies. Maar zeker weten doe ik dat niet. De tweede vraag? Je bent niet de enige die de versie-aanduiding zelden bekijkt :)
Derde vraag (huh, derde vraag? ) Waarom gebruik je een schakelbord, en maak je niet zelf een opstartformulier? Ben je van dat gezeur af....

Derde vraag (huh, derde vraag? ) Waarom gebruik je een schakelbord, en maak je niet zelf een opstartformulier? Ben je van dat gezeur af....
Ach, ik ben nog niet zo vertrouwd met Access en omdat ik maar een paar knoppen wilde hebben, leek een schakelbord mij wel snel te maken. Maar ik leer steeds meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan