Schakelbord maken voor fotos

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Ik heb op mijn laptop acces 2007 staan daar heb ik ooit weleens iets mee gedaan.
Maar nu wil ik een schakelbord maken met knoppen waar mee ik naar verschillende mappen ga met fotos die ik op de harde schijf heb staan.
Hoe pak ik dit het beste aan ??
Kan ik ergens voorbeelden vinden van een schakelbord ?

mvrg
e de waele
 
Als je dit forum regelmatig bezoekt, dan zul je merken dat de tendens is om met een grote boog om het schakelbord heen te lopen. Veel beter is het om zelf een formulier te maken. Er gebeurt in het schakelbord namelijk veel te veel op de achtergrond; tabellen, opbouw via vba etc om het makkelijk onderhoudbaar te maken. En doe je iets verkeerd, dan werkt het schakelbord niet meer. En in dat geval is repareren een behoorlijk pittige klus.
Kortom, mijn advies: maak zelf een formulier, en zet er de knoppen op die je nodig hebt. Waarschijnlijk sneller, en beter te onderhouden!
 
Goed avond Octafisch
je hebt volkomen gelijk ik heb vanmiddag wat met het schakelbord aan het stoeien geweest maar inderdaad dit is niet ideaal.
dus ik heb nu een formulier aangemaakt met 3 knoppen er op maar nu moet ik deze nog voorzien van een vba code.
maar dat valt niet mee ik wil het volgend in de code zetten.
Bij klikken op deze knop moet een serie fotos op mijn harde schijf gaan werken zo dat deze afspeelt.
Dus heel kort gezegt klik op knop fotos 2010 en deze gaat dan de volledige serie fotos presenteren
maar hoe kom ik tot de juist vba code
mvrg
e de waele
 
Wil je in een formulier een soort presentatie maken?
 
Ja dat is mijn bedoeling dat ik als ik op de knop druk dat dan de presentatie van de fotos begint.
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Da's nog niet zo eenvoudig gemaakt ;) Ik heb wel een routine die je een map met foto's laat kiezen; deze code zet maximaal 12 foto's op een formulier. Ik weet ook wel een functie om door een map met bestanden te lopen, en daar één voor één alle bestanden uit te halen. In combinatie met een Timer instelling van het formulier kun je daar wel een soort presentatie van maken. Alleen dan zonder overgangseffecten; hij wisselt dan op vaste tijden van plaatje.
 
Moet je perce de fotos op een formulier zetten om deze te kunnen presenteren ?
Kun je niet via een knop naar het bestand gaan op de hardeschijf en met de volgende opdracht deze te starten met windows media player om zo de presentatie te starten.
Of moet je iets in powerpoint doen wat is het beste
e de waele
 
Karel
Bedankt ik ga dit zeker bekijken en eens uitproberen
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan