schakelbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvdongen

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
kan iemand mij vertellen wat de bedoeling van een schakelbord is? en wat je er allemaal mee kan doen?

groeten kris

Heeft deze vraag specifiek met Access te maken?

Anders heb je wellicht iets aan deze Wikipedia-link.

ja nou het is zo ik wil een inschrijf systeem gaan maken in acces eigenlijk een heel administratie systeem maar er komen meerdere mensen op te werken en wil dus een schakelbord maken op aanraden. omdat je dan overzichtelijke handige pagina's met knoppen hebt en dergelijke vandaar dus het is wel vraag gericht op acces

groeten kris

Helaas ben ik onbekend in Access.

Je zult dus geduld moeten hebben tot iemand anders reageert :) (Iemand die er hopelijk voldoende kennis voor heeft;))

Een schakelbord is een term die binnen Access wel vaker wordt gebruikt.

In het kort is het gewoon een formulier waarmee je andere formulieren, rapporten, query's kunt starten. Eigenlijk dus gewoon een startscherm waarbij je alle handeling binnen handbereik hebt.

Oja zover ik weet zul je een schakelbord zelf moeten maken. Ik geloof niet dat Access daar een wizard voor biedt.

Laatst bewerkt:
hoi heel erg bedankt maar kan dat niet via het ontwerp venster ofzoiets?

groet kris

Als je in Access 2007 werkt ga je naar Database Tools en rechts helemaal rechts zie je Switchboard Manager staan. Daarmee kun je een switchboard aanmaken. Access 2003 werkt hetzelfde.

Als je in access 2003 werkt gaat het als volgt:

Kies Extra, Databasehulpprogramma's, Schakelbordbeheer
Dan krijg je de vraag of je een schakelbord wil aanmaken dan klik je op ja en dan verschijnt het dialoogvenster Schakelbordbeheer
Klik op de knop Bewerken
Dan klik je op de knop Nieuw en zo kan je je schakelbord gaan maken.

In het dialoogvenster Onderdeel van Schakelbord Bewerken moet je nu aangeven welke menukeuzen er op het schakelbord moeten komen. Je vult dat in bij Opdracht. Daarna vul je bij Schakelbord in wat Access moet doen als op de opdracht geklikt wordt.

Ik hoop dat het hiermee lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan