Schakelbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Accessholder

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hoi,

Ik heb een schakelbord waarop knoppen staan die een macro opstarten.

Na opstarten verschijnt er een query op het scherm.
Als een 2e persoon dezelfde knop gebruikt verschijnt er een foutmelding "Actie is mislukt"

Voorwaarde = waar Actienaam = Queryopenen Argumenten = Gegevensblad; Bewerken.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Je zou de Gegevensmodus op <Alleen-Lezen> kunnen zetten. Het kan ook zijn, dat de Beveiligingsinstellingen niet helemaal jofel staan. Als de <Standaardrecordvergrendeling> op <Alle records> staat, dan snap ik het wel.... Die kun je dus het beste op <Bewerkte record> zetten, als dat nog niet het geval is.

Hoi,

Ik heb in de macro de gegevensmodus op alleen lezen gezet. Dit verhelpt hetprobleem niet. De standaard recordvergrendeling is aangepast naar bewerkte record? En nog lukt het niet twee keer de query te openen??

Is het misschien zo dat de query nog is geopend als de tweede gebruiker de knop activeert?

Ja dat is zo.

Ik heb namelijk een excelsheet dat dagelijks wordt ververst. gekoppeld in Access. Hier heb ik een aantal queries gemaakt.

Op het schakelbord is de mogelijkheid de query op te starten en de leegstaande woningen in beeld te krijgen. Een 2e persoon opent de Query als persoon 1 deze ook open heeft staan.

Het moet toegankelijk zijn voor alle medewerkers.

Ik vrees dat ik de situatie niet kan reproduceren.
Ik heb, om een beeld te geven: een backend tabel gekoppeld in twee frontend db's, allebei hetzelfde formulier gegeven, dezelfde query en dezelfde macro. Ik kan in beide db's de queries gewoon openen, en bewerken, waarbij uiteraard een gelockt record in de ene tabel niet bewerkt kan worden in de andere.
Komt deze werkomgeving ongeveer overeen?

Je bedoelt de tabel koppelen aan 2 aparte dbases?

En op basis ddaarvan een query maken.

Dat lukt wel.

Maar ik wil het liefst 1 db gebruiken.

Kan het misschien liggen aan het feit dat ik in de query een aantal voorwaarden heb opgegeven?? Of dat het excel bestand in een alleen lezen map staat?

Ik probeer morgen nog eerst of ik met 2 personen tegelijk de query (zonder de macro te gebruiken) kan openen.

Alvast en nog bedankt voor je hulp!

Als je met meerdere gebruikers in dezelfde database werkt, is het splitsen van de tabellen en de formulieren altijd aan te raden. Er is de laatste tijd regelmatig over bericht op het forum, dus je kunt van verschillende kanten wel bruikbare oplossingen vinden.
In essentie is de handeling vrij simpel:
1. Maak een kopie van de database en noem die bijvoorbeeld <Database BE>
2. Gooi in de kopie alle formulieren, queries, rapporten en modules weg.
3. Hernoem de oorspronkelijke database naar <Database FE>
4. Gooi in de Front end database alle tabellen weg.
5. Klik met je rechtermuis in het tabellenvenster, en kies <Tabellen koppelen...>
Selecteer de Back end database, en selecteer alle tabellen. Klik op <OK>

Dat is alles! Omdat alle tabellen dezelfde namen houden, werkt je db nog precies als voor de splitsing. Alleen zonder de gebruikersellende ;)

Nu kun je de Front end nog comprimeren, en vervolgens aan iedereen geven die er mee moet werken. Als je de Back end op een lokatie hebt staan waar iedereen rechten op heeft, kan elke gebruiker nu zonder problemen bij alle tabellen, en loopt niemand elkaar meer in de weg. (Of althans een stuk minder...)

Ik denk overigens niet dat de voorwaarden een probleem vormen bij je macro; hij stopt op een regel, niet op een specifieke actie daarin. Tenzij je met rechten problemen te maken hebt op je Excel bestand, het kan natuurlijk nog zijn dat daar vreemde rechten op staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan