Schakelen met toggle buttons

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedemiddag,

Ik heb wel meerdere keren in een database gezien, dat er gebruik wordt gemaakt van toggle buttons. Wanneer Toggle button 1 wordt ingedrukt, komt Toggle button 2 weer omhoog. Nu ben ik op het moment aangekomen dat ik daar zelf een toepassing voor heb gevonden. Nu dacht ik eigenlijk dat dat al een standaard optie was in Access. Maar ik heb gekeken bij de eigenschappen van zo een toggle button maar daar vind ik niet de optie om dat te doen (alleen maar disabled).

Dus nu op dit moment heb ik wel toggle buttons op mijn formulier, maar springt de ene niet omhoog op de reactie van het indrukken van de andere...
Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan doen (in de eigenschappen toch of in VBA)? Hoe heet dit dan in VBA?

Bedankt! :thumb:

Dat moet automatisch gaan. Je moet ze aanmaken via een groepsvak.

gelukt

:D Geweldig! Bedankt voor je bericht Charles. Ik deed het dus door gewoon een toggle button op het form te plaatsen. Nu weet ik hoe die gaat! Nogmaals dank.

scw ;)

vervolgvraagje

Ik heb eigenlijk nog een vervolgvraagje hierop:

Nu verwacht ik zo een drie buttons nodig te hebben, maar mogelijk heb ik er uiteindelijk vier nodig. Hoe kan ik die vierde dan zeg maar weer 'aansluiten' in de option group? Of moet ik dan weer helemaal door de wizard om een nieuwe option group te maken???

Alvast bedankt voor de informatie! :thumb:

Je kunt er zonder meer een nieuwe knop bijplakken. Als je de bestaande knoppen bekijkt, zie je dat ze een optiewaarde hebben gekregen, die je bij de Wizard hebt ingevoerd. Als je een extra knop wilt, kun je één van de bestaande knoppen kopiëren, en er een hogere waarde aan toevoegen. In de code op het groepsvak voeg je de extra code toe die moet worden uitgevoerd bij het nieuwe nummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan