Omdat iedereen in mijn omgeving zij dat Linux zo goed was heb ik een linux test gedaan welke Linux versie het best bij mijn zou passen. Daar kwam Debian Linux uit. Ik heb hem toen gedownload en op een CD gebrand. Dat ging allemaal goed. Toen ik hem geïnstalleerd had bleef ik echter steken in init 1. Daar werkte het comando startx niet wat er voor zou moeten zorgen dan X Windows start. Ook Alt-F7 werkt niet.
Het zou wel moeten werken in init 5 had ik ergens gelezen. Ik moest het bestand /etc/inittab/ wijzigen maar ik weet het comando niet om een bestand te openen, te wijzigen en vervolgens op te slaan. Ik heb het toen geprobeerd met het comando init 5, maar nog steeds deden startx en Alt-F7 het niet. Weet iemand de oplossing, want ik wil wel graag in de grafische gebruikers interface.
Alvast bedankt.
Het zou wel moeten werken in init 5 had ik ergens gelezen. Ik moest het bestand /etc/inittab/ wijzigen maar ik weet het comando niet om een bestand te openen, te wijzigen en vervolgens op te slaan. Ik heb het toen geprobeerd met het comando init 5, maar nog steeds deden startx en Alt-F7 het niet. Weet iemand de oplossing, want ik wil wel graag in de grafische gebruikers interface.
Alvast bedankt.