Scharnier kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankwannet

Inventaris
Lid geworden
6 jun 2006
Hoi..

Mail gehad van broer.Hij heeft linker scharnier kapot(afgebroken) van Asus x 50 vl serie
laptop.
Zou dit te repareren zijn?Ik weet dat dit normaal bij de behuizing hoort?
Is er iemand in de buurt van Arnhem die dat dan zou kunnen of iemand die daar een adresje voor weet?

Thanks.

Is het alleen de linker? normaal breekt alles af. ik weet wel dat die schanieren Met ijzeren losse plaatjes werkt, maar weet niet of dat in het beeldscherm zit. Het zit wel los op de laptop geschroeft iniedergeval, maar of het ook uit het beeldscherm te halen is denk ik niet. Waar is het afgescheurt?? bij het beeldscherm?

ik vondt deze: http://www.microfix.nl/html/scharnier-reparatie.html?gclid=CJS2lfrS46sCFYZG3godXFKzoQ

Laatst bewerkt door een moderator:
In hoeverre het afgebroken is weet ik eigenlijk niet.Volgens mail was alleen linker afgebroken.Zal eens om een foto vragen.
De link zal ik hem ook doorsturen.Kan trouwens maar zo zijn dat die als "gast" op achtergrond meeleest.Topiclink heb ik hem ook gemaild.:D

Met die gast bedoel je je broer?, Het is trouwens wel heel slim dat je dit hier en daar even vraagt of het te maken valt anders ben je die onderzoekskosten kwijt foto zal fijn zijn!en de type schanieren?

"Gast" bedoel ik idd mijn broer.En ja...Zou maar zo een hobbyist in de buurt kunnen zitten toch?:)
Probeer je het niet dan weet je het niet.
Of iemand die nu al kan zeggen dat het onbegonnen werk is:D
Heb momenteel nog even geen contact met hem.Dus foto en wat voor scharnier moet ik even schuldig blijven.Indien hij me echt het juiste type gegeven heeft heb ik er al een zwaar hoofd in.
Asus-X50VL-4.jpg

Is het de moeite nog wel eiglijk? en ik zie dat hij 3 schaniern heeft blijft hij niett staan op 2?, Beetje wankel misschien, maar Ik kan nergens onderdelen vinden voor deze asus alleen een cd-r drive. Meer niet. Dus ik denk dat je het best ff naar een pc zaak kan gaan of anders ff moetn googlen:P mar ik zou het verder ook niet weten, ze zijn wel te maken dat weet ik zeker, het zijn de zelfde schanieren als een oude acer die ik laatst had.

succes

Hallo

Hier kun je nieuwe kopen , en meteen zien hoe deze er uit zien :

http://www.benl.ebay.be/itm/New-ASU...Computing_LaptopAccess_RL&hash=item4cfa578276

Indien je geen 2 linkerhanden bezit , is het normaal gezien niet onoverkomelijk om deze zelf te vervangen.

Mits er reeds 1 defekt is , zou ik ze persoonlijk alle 2 vervangen.

Een klein beetje sillicone vet gebruiken om te voorkomen dat ze weer blokkeren , want dit is wat er vermoedelijk is gebeurt.

De linkerzijde is zo goed als zeker de kant langswaar de datakabel loopt voor het t.f.t. scherm.

Dit dient zo snel mogelijk hersteld te worden , zonder veel nodeloos open/dichtklappen van het scherm om verdere nutteloze schade te voorkomen.

Peter

heb zelf ook geprobeerd ze van een acer te vervangen maar ze waren hellemaal lam,

@Peter:Kijk..daar hebben we een mooie link.Thanks.
Ik kan er alleen even niet zo snel uithalen of je deze dan per stuk koopt of als setje?

New ASUS X50VL X50SL X50SV Series L&R Laptop Hinges

ER staat L & R en een s achter hinges het is per set dus:) neem ik aan

Ja stom...zit naar aantal te kijken.Zet ff me ezels-oren op en ga in een hoekje staan:o:o

Ja....en hoe denk je nu hoe mijn broer over me denkt als die dit leest??:D:D:D

Maar in ieder geval bedankt voor je meedenken.:thumb:

Mhmmm, ziet er inderdaad zo uit ja!, maar dan is het toch raar als ze die schanieren verkopen?? dan moet er een manier zijn,
kan je de behuizingniet omhoog wippen, dat daaronder de schroefdraad zit van het schanier?

Hallo

Linkeronderkant behuizing t.f.t paneel gebarsten.

Bescherming scharnier bovenzijde laptop weg (afgebroken ???)

Oorzaak zoals ik reeds dacht vastgelopen (zeer stroef lopend) scharnier.

Het scharnier zelf is intern bevestigd aan het t.f.t. paneel , eromheen is dan de plastic behuizing geklikt.

Zo goed als zeker dien je ook het bovenste deel v/d laptop te verwijderen om dan achteraan 1 of 2 schroeven te lossen.

Elke laptop zit echter net iets anders in elkaar , maar dit moet te doen zijn , zelfs zonder ervaring en mits de nodige voorzichtigheid .

Let op ... zo goed als zeker bevindt de datakabel v/h t.f.t. scherm zich in het linker scharnier.

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/8-PIECE...K_Replacement_Parts_Tools&hash=item2c5d3653f1

Maakt het openen (losklikken weerhaakjes) v/d t.f.t. behuizing nog zo eenvoudig .

Speciaal voor u opgezocht omdat ik zie :

Indien hij me echt het juiste type gegeven heeft heb ik er al een zwaar hoofd in.

http://battery-adapter.com/product_info.php/products_id/3943/vX50VL+Series

Vermoedelijk zal je nog duidelijker info hierover kunnen terugvinden.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan