scheduled tasks of zoiets

  • Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik was tevreden over mijn backupprogramma Syncback. Na een vastloper kon alles min of meer worden hersteld (ik was op de harde schijf geen info kwijt). maar een planning voor syncback instellen kon niet meer, ik kan alleen nog handmatig backuppen, de planning zit achter een gebruikersnaam en wachtwoord en deze herkent ie niet meer. navraag bij de maker leverde onderstaande reactie op. ik heb gekeken op google maar dat leverde geen treffers op.
maar kan ik nu niet iets doen met windows scheduler. geen idee wat dat is, maar als daar het probleem zit kun je dat daar toch ook oplossen? wellicht is er nog meer corrupt gegaan?
wie weet het?


Sure you don't mean error 0x8007052E Question Specifically, <<< dit is juiste melding

"Logon failure: unknown user name or bad password. (0x8007052E)"

That error message suggests your username or password (assuming you have one? You didn't say...) is wrong in the Scheduled Tasks that should be running the profiles.

If you are absolutely certain they are correct, then you have a problem with your Windows Scheduler where it is corrupting the credentials in its security database. It may be related to the crash.



Try a Google for confirmation. There are thousands out there...provided you get the error number right. Try both with and without the 0x hex signifier - that is, try both

'8007052E'

and

'0x8007052E'

Some hits have one, some the other

Note: some aspects of this error are OS-dependant.
 
Voor Syncback is er dus waarschijnlijk een geplande taak. Zoek deze eens op en bekijk de eigenschappen. Vul bij het stuk beveiliging opnieuw de genoemde gebruikersnaam in, incl. het wachtwoord. Sla de taak op en test of het nu werkt.
 
dank voor je reactie. ik heb syncback al eens opnieuw geinstalleerd en de diverse backuptaken opnieuw gedefinieerd. maar als ik dan planning wil maken, stuit ik op probleem dat ik niet in dit deel kan: zie mijn eerste bericht
 
Goed dan even een stapje terug. Wat bedoel je precies met 'zit achter een gebruikersnaam en wachtwoord' ? Geplande taken moet je namelijk gewoon kunnen zien in Windows.
 
ken je syncback? toen ik voor de eerste keer backupschema's invoerde moest ik een wachtwoord opgeven en dat nog eens herhalen. een gebruikersnaam had ik al (mijn pcnaam gevolgd door\mijn gebruikersnaam). die was door syncback zelf aangemaakt. als ik iets wilde veranderen in backupschema moest ik iedere keer weer min wachtwoord twee keer invoeren. waarom weet ik niet, maar het werkte.
na het vastlopen moest ik syncback opnieuw installeren, als ik mij goed herinner is dat ongeveer het enige programma dat niet goed was teruggezet. ik doe alle stappen, dat gaat goed totdat ik weer bij het schermpje kom waarin weer mijn gebruikersnaam staat en waar ik twee keer mijn wachtwoord moet invoeren. en dan zegt ie die de match niet goed is en kom ik dus niet verder.
heb je wat aan deze info?

extra info kreeg ik zojuist:
(ik weet niet of je enig idee hebt hoe ik hier uit kan komen, er kan dus ongeveer niks)
Not sure I understand, but the Schedule option in SyncBack always uses your current user-name automatically. One big reason for this is that your profiles are user-specific. Log in as someone else and you will not see 'your' profiles. They are stored in a user-specific section of the registry

You can make your own Scheduled Task manually, but if you use a different user-name and try to set it to trigger one of 'your' profiles, it will certainly fail* - because a Task running under a different username will be unable to find 'your' profile (it will be looking in the wrong HKEY_CURRENT_USER branch of the registry)

* even if the Scheduled Task actually starts, which it probably will not in your case - because of the error 0x800752E...

You can of course try it manually with your current user-name & password, in case you think SyncBack is corrupting the name. It won't be (you have much more chance of doing so manually, e.g. typos), but by all means try it. It may work for a few days, but will then probably corrupt again. The problem is in the Scheduler, not in SyncBack. Did you see all the people with the same problem on Google (who were not using SyncBack)?

If you are using XP (it's always helpful to say...), you may be able to solve this by deleting all Scheduled Tasks, rebooting twice (very important) then trying again. Other users have suggested doing this deletes the old (corrupt?) credentials database as 'no longer needed', and when you try again, it creates a new one (hopefully not corrupt). No guarantees and you do so at your own risk.

This is not really feasible in Vista and later, because MS have leveraged the new Scheduler for lots & lots of system tasks, which it's probably not possible to re-create manually
 
Laatst bewerkt:
windows scheduler?

wie weet wat windows scheduler is en wat het dit precies doet? het schijnt bij mij corrupt te zijn (sinds een vastloper) en ik kan mijn backup programma daardoor niet meer draaien. Wie helpt??????

De scheduler zorgt er voor dat er automatisch een commando uitgevoerd word op een bepaalde tijd... bijvoorbeeld het backup commando :)

Wat is de exacte melding (met eventuele foutcodes)?

dank voor je reactie!

error 0x8007052E "Logon failure: unknown user name or bad password. (0x8007052E)

ik kan voor syncback geen planning meer aanmaken na een vastloper.

Heb je de tips uit je andere post al gevolgd dan. Vul je userid en wachtwoord nou maar eens gewoon in in de geplande taak van SyncBack.

ik probeer uit te leggen dat proberen niet helpt. als ik de gegevens heb ingevuld krijg ik steevast reactie dat username en wachtwoord niet matchen!

Hmmmz, ik had niet echt goed opgelet. Dubbel posten is niet de bedoeling op Helpmij,
Ik heb de sectie mod gevraagd om beide vragen samen te voegen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan