scheduling een routine

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Iemand een idee hoe ik een routine in mijn project kan laten runnen op een bepaalde tijd tussen twee tijden elke dag behalve in het weekend?

Hangt er vanaf of je je programma constant laat draaien of dat je programma net actief moet worden op die moment.

-Constant draaien:
timer/systeem tijd gebruiken om bepaald functies via een event te triggeren.
-Programma actief:
Dit heeft niets met .net te maken en kan ook niet vanuit je programma geregeld worden. Je gaat een taak in windows moeten vastleggen op een bepaald uur of je kan via een active directory (server side) een programma starten.

succes

Constant draaien is de bedoeling.
Via een timer weet ik niet hoe aangezien ik al voor heb gehad dat tijdens een grotere verwerking enkele seconden overgeslagen werden waardoor bijvoorbeeld niet op juist 12:00:00 gestart werd.

Mja dat kan je oplossen door oftwel gebruik te maken van Multithreading oftwel de systeemtijd te raadplegen. Deze laatste is altijd correct omdat ze overeenstemt met de clock van je cpu. Persoonlijk raadt ik u het 2de aan. Minder complex en altijd correct.

succes

Om de systeemtijd te raadplegen moet ik zoiezo gebruik maken van een timer die elke seconde nagaat indien de systeemtijd veranderd is. Daar zit het probleem juist.

Huh jah, gewoon. Omdat ik op bepaalde tijden database gegevens wil doorsturen via e-mail. En waarschijnlijk stel ik nog bepaalde zaken in zoals de ontvangers en welke gegevens uit database moeten gehaald worden.

Mag ik vragen met welke database je werkt?

Ik had onlangs ongeveer hetzelfde probleem. Dit heb ik toen opgelost door gebruik te maken van een job die een stored procedure dagelijks uitvoert in MSSQL server 2005. Deze stored procedure ging enkele gegevens uit de tabellen halen, maakte een body en stuurde dan een mail naar alle adressen.

Misschien moet je hier eens een kijkje nemen: http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/3626056

Dit zou je resources besparen denk ik.

Ik begrijp er eerlijk gezegd niks van :o.
Ik denk dat het via SQL server gaat, welke versie weet ik niet. Ik blijf er wel liever af want dat is een DB voor applicatie van externe firma.

Ik begrijp er eerlijk gezegd niks van :o.
Ik denk dat het via SQL server gaat, welke versie weet ik niet. Ik blijf er wel liever af want dat is een DB voor applicatie van externe firma.

Ah ok :) Dan moet je het inderdaad anders oplossen.

Nog één tip heb ik: als je toch van plan bent om het programma constant te laten draaien stel ik voor om gebruik te maken van een Windows Service.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan