scheiden inkomende berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

aukevanderwal

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Ik werk met outlook expres onder XP en maak met twee personen gebruik van dit programma, ieder onder een eigen account met een eigen alias. Als ik zelf outlook open krijg ik ook de post voor mijn vrouw binnen, andersom ook. Vraag: hoe kunnen wij onze inkomende post gescheiden ontvangen. Graag stapsgewijze uitleg; ik ben niet erg vaardig. Bij voorbaat dank.

Hallo Auke,

De enige manier die ik weet is door voor beide personen een account aan te maken op XP (dit heb je toch nog niet?). Je dient dan bij het opstarten van de pc voor je eigen account te kiezen en outlook zo instellen dat het jouw emails ophaalt. En zo dan ook voor je vrouw. Nadeel (je kan het ook een voordeel noemen) is dat je dan beiden een appart account hebt op de pc die je dan beiden naar eigen smaak kan inrichten (dus met andere achtergrond icoontjes anders etc.) Als je dit wil kan ik wel uitleggen hoe te werk te gaan, als je dit niet wil dienen we af te wachten of iemand weet hoe je outlook express zo kan configureren dat het appart de mail ophaalt.

Groeten,

Bas

Outlook express

Je kunt wel Outlook express vragen alleen de mail van een account binnen te halen.

Hiertoe klik je op het pijltje naast Verzenden en ontvangen, dan krijg je een pulldown-menu met onderin de bij outlook bekende accounts.

Klik op het account dat je wilt binnen halen en hij zal alleen de mail daarvan binnen halen.

Eric.

Beste Bas,

Mijn vrouw en ik hebben beide al een eigen account onder XP. De vraag is hoe we nu in outlook de identiteietn zo kunne instellen dat we elk onder onze eigen aacount bij het openen van outlook expres uitsluitend onze eigen post binnen krijgen. Kun je daarin adviseren? Bij voorbaat dank. Auke vd Wal

Gaat het nu om outlook of outlook express? (Je gebruikt beiden door elkaar) Het lijkt op outlook express dus:

Ik ga een poging wagen. Eerst een vraag: je hebt toch wel 2 verschillende emailadressen voor jezelf en je vrouw? Indien ja:

Als in je eigen account en in outlook express bent en je klikt op Extra>accounts en dan het tabblad email. Als het goed is staan daar nu 2 accounts vermeld. (indien dit niet het geval is even vermelden en stoppen met verderlezen). 1 is van jou en de ander van je vrouw. Door op eigenschappen te klikken kan je zien aan welk email adres ieder account gekoppeld is. Degene die niet van jou is kan je dan weghalen. (Goed de gegevens van je vrouw onthouden!) Als je dan die account afsluit en naar die van je vrouw gaat, daar weer express opent en weer naar Extra>accounts tabblad email gaat, dient daar ALLEEN het account van je vrouw ingevuld te zijn.

Ik heb het net even getest onder mijn account en een andere met verschillende emailadressen en het werkt prima.

Beste Bas,

Sorry voor de verwarring: het gaat om outlook express. Ik heb een chello-abonnement met een email-adres en de mogelijkheid voor vijf aliassen. Ik wil graag onder XP mijn eigen account openen, naar outlook express gaan en dan alleen de post voor mijn alias ophalen. Is dat mogelijk via acoountbeheer of iets dergelijks?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Nou helaas nie, het enigste wat mogelijk is binnen dit progje is dat jullie beiden een paswoord moeten invullen voor checken van post, als de een het wel in vult en de ander nie krijg je een klein foutmeldingkje maar die is niet erg, je kunt dan mekaars post niet meer zien.
Als je dan ook nog wilt dat beide niet alle post oontvangen in de gezamelijke postvak in dan moet je DIT maar eens doorlezen, daarin wordt uitegeld hoe je twee mappen kunt maken zodat ieder zijn eigen post ontvangt in een eigen map.

Je kunt de paswoor aan en utzetten door te gaan naar extra, accounts, het account te kiezen en dan kiezen voor eigenscappen, dan naar tabbald servers en daar het vinkje weg te halen voor wachtwoord onthouden.

Geplaatst door jjw
Nou helaas nie, het enigste wat mogelijk is binnen dit progje is dat jullie beiden een paswoord moeten invullen voor checken van post, als de een het wel in vult en de ander nie krijg je een klein foutmeldingkje maar die is niet erg, je kunt dan mekaars post niet meer zien.
Als je dan ook nog wilt dat beide niet alle post oontvangen in de gezamelijke postvak in dan moet je DIT maar eens doorlezen, daarin wordt uitegeld hoe je twee mappen kunt maken zodat ieder zijn eigen post ontvangt in een eigen map.

Je kunt de paswoor aan en utzetten door te gaan naar extra, accounts, het account te kiezen en dan kiezen voor eigenscappen, dan naar tabbald servers en daar het vinkje weg te halen voor wachtwoord onthouden.

Zie mijn laatste post, daar staat het helemaal uitgelegd.... Als daar iets niet duidelijk aan is dan hoor ik het graag.

Ik moet dan toch eens leren eerst te lezen voordat ik een reactie plaats, ik bied mijn nederig excuus aan voor het plaatsen van een topic met dubbele hulp.

Geplaatst door jjw
Ik moet dan toch eens leren eerst te lezen voordat ik een reactie plaats, ik bied mijn nederig excuus aan voor het plaatsen van een topic met dubbele hulp.

Dat hoeft niet hoor, je deed je best iemand te helpen ;) :thumb:

Beste Bas en JJw,

De tip om twee mappen aan te maken en via berichtregels te zorgen dat de post gescheiden wordt lost mijn probleem op. Een gouden tip. Dank!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan