• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik wil graag op een snelle manier gegevens van elkaar kunnen scheiden. In de bijlage zijn een aantal voorbeelden van dergelijke gegevens opgenomen. Het probleem is dat er op verschillende plaatsen spaties staan, dus ook achter de samengestelde tekens staan spaties.

Hoe kan ik dit deze gegevens op een snelle manier scheiden?

Boerman

Bijlagen

Helaas niet helemaal wat ik bedoelde, maar in ieder geval bedankt, want deze uitkomst had ik zelf ook bepaald. Wellicht dat ik niet volledig duidelijk ben geweest.

Ik wil graag dat de gegevens van kolom A, worden zoals de gegevens die vermeld staan in kolom B en C, dus wel met een spatie tussen artikel en het nummer (artikel 01) en niet met een spatie voor de nummerwaarde en achter het artikel.

Ik hoop dat het probleem wat ik hierboven beschrijf meer duidelijkheid geeft.

Boerman

Nog net niet. De uitkomst is al gegeven, alleen hoe kom ik tot deze uitkomst. Het aantal bewerkingen is in dit voorbeeld al gegeven, maar wanneer deze bewerkingen enorm veel zijn zou ik graag hiervoor een mogelijkheid krijgen.

Boerman

Nog net niet. De uitkomst is al gegeven, alleen hoe kom ik tot deze uitkomst. Het aantal bewerkingen is in dit voorbeeld al gegeven, maar wanneer deze bewerkingen enorm veel zijn zou ik graag hiervoor een mogelijkheid krijgen.

Boerman

:eek::eek::eek::eek::eek:

Nu wordt het echt chinees voor mij !!!

De cellen worden eerst gesplitst, en dan opnieuw samengevoegd, meer kan volgens mij niet ?

Joske2000, Als ik zo het probleem én jouw oplossing bekijk, zit je héél dicht in de buurt. De TS wil inderdaad de boel gescheiden hebben maar alleen de spaties verwijderd zien die vóór en achter het gesplitste deel staan. De spaties binnen het gesplitste deel moeten blijven bestaan. Dus 'artikel 01' wordt niet 'artikel01'... Mijn voorstel aan jou... (goed bedoeld) is om éérst te splitsen en daarna pas de spaties te verwijderen.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Boerman, Om Joske2000 (en jezelf) verder te helpen, moet je eerst ff aangeven of de dubbele punt in je voorbeeld een tikfout was. Dus... is je scheidingsteken ALTIJD een puntkomma of kunnen er ook meerdere vormen van scheiding voorkomen?

Groet, Leo

@Joske2000, de functie TRIM (SPATIES.WISSEN) is hier het antwoord...;)

Ik ben er uit. M.b.v. de formule spatie.wissen is mijn probleem opgelost.

Bedankt!!:thumb:

Boerman

Boerman, Deze formules kan je dan gebruiken...
In cel B5
Code:
=TRIM(LEFT(A5;FIND(";";SUBSTITUTE(A5;":";";"))-1))

NL  =SPATIES.WISSEN(LINKS(A5;VIND.ALLES(";";SUBSTITUEREN(A5;":";";"))-1))

en in cel C5
Code:
=TRIM(MID(A5;FIND(";";SUBSTITUTE(A5;":";";"))+1;20))

NL  =SPATIES.WISSEN(DEEL(A5;VIND.ALLES(";";SUBSTITUEREN(A5;":";";"))+1;20))

Groet, Leo

EDIT: ...maar in de tussentijd was je zelf al tot een oplossing gekomen....:thumb::D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan