• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scheidingsteken plaatsen naar bepaald aantal tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

robeert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Goedendag,

Dit forum heeft mij heel vaak geholpen echter kan ik de oplossing dit keer niet vinden.
Ik zit namelijk met het probleem dat ik een hele excel lijst heb met daarin allemaal nummers.
Deze nummers staan allemaal in 1 kolom zonder scheidingsteken.

De bedoeling is dat er na elke 10 tekens een scheidingsteken komt ;
In de bijlage een klein voorbeeld. Bekijk bijlage probleem.xlsx
Wie heeft heer een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Robert

Dit is waarschijnlijk wel een heel klein voorbeeldje. Ervaring leert dat het orginele bestand veel meer data bevat.
In dit geval is meerdere data van belang. Op dit voorbeeld af kan ik je dit geven;
Code:
=LINKS(A2;10)&";"
Maar daar heb je waarschijnlijk niks aan...

Dit is waarschijnlijk wel een heel klein voorbeeldje. Ervaring leert dat het orginele bestand veel meer data bevat.
In dit geval is meerdere data van belang. Op dit voorbeeld af kan ik je dit geven;
Code:
=LINKS(A2;10)&";"
Maar daar heb je waarschijnlijk niks aan...

Er staat meer data in 1 cel. Alleen moet de rijhoogte aangepast worden. Als dit is wat je bedoelt?

Sorry, dat had ik niet gezien...

Het volgende voor je:
Selecteer de kolom waar je scheidingstekens wilt;
In het bestand > CTRL+H > Typ bij zoeken naar: Houdt de ALT knop ingedrukt en typ 0010 (je ziet verder niks) > Typ bij Vervangen door: ; > Alles vervangen...

Beste Spaarie en Niels28

Met de manier van spaarie gebeurt er helemaal niks, alleen in lege kolommen zet die een ;

Niels, waar moet ik het teken ; neerzetten? Nu krijg ik namelijk een fout #naam

Met vriendelijke groet,

robert

Je moet ook niet een lege kolom selecteren. In je voorbeeld moet je kolom A selecteren en dan de stappen uitvoeren.
De functie (CTRL+H) heet ook 'zoeken en vervangen', niet 'zoeken in andere cel, vervangen en kopieren naar deze cel' ofzo...

Laatst bewerkt:
je moet je macro's inschakelen.

de functie kan trouwens een stuk makkelijker

Code:
Function tekst_toevoegen(s As String) As String
tekst_toevoegen = Replace(s, Chr(10), ";" & Chr(10))
End Function

Niels

Laatst bewerkt:
Beste Niels en Spaarie,

@ spaarie, ik heb het gedaan zoals je zei echter werkt / functioneert het niet bij mij.

@ Niels, is er geen functie zonder macro's inschakelen? Ik heb vorige week juist door iemand het excel bestand door iemand aan elkaar laten koppelen. En anders moet ik dat nog een keer laten doen omdat ik hem dan opnieuw moet opslaan.

Mvg,

Robert

Hoe kan het dat het bij mij dan wel lukt?

Bijlagen

• gelukt.JPG
    gelukt.JPG
    66 KB · Weergaven: 54
De handeling van Spaarie werkt bij mij ook.
Ik zou alleen alt-0010 vervangen door ;alt-0010
zodat de alt-enters er ook weer instaan.

Niels

Ik weet het niet ik heb het precies gedaan zoals beschreven echter werkt het niet.
Kan het niet vinden / overeenkomsten.
Ik werk met office 2010 ik weet niet of dit van belang is?

Nee, dat maakt niet uit. Ik heb trouwens ook 2010, maar weet denk ik al waar het fout gaat...
Gebruik je de cijfers op je toetsenbord BOVEN je letters of RECHTS van je letters (oftewel je numberpath)?
Ik denk namelijk dat je de cijfers erboven gebruikt en niet op je numberpath... probeer dat eens...

Selecteer A2:A8
druk CTRL + H
zoeken naar: alt inhouden en 0010 typen (linker alt en cijfers met de numpad)
vervangen door : ; dan alt inhouden 0010
en dan alles vervangen.

Niels

Heb je alleen cel A8 geselecteerd?, je moet er wel minimaal 2 selecteren.
Staat je numlock aan.

Niels

Nee, ik heb het precies gedaan zoals beschreven is.
Numlock staat aan.
Wat kan er verkeerd gaan?

Helaas is het mij nog niet gelukt! Mochten er nog mensen zijn met ideeen graag! Anders ga ik het op een andere manier proberen.
Bedankt voor alle adviezen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan