Schema van packardbell a720

Status
Niet open voor verdere reacties.

gokhan_ekici

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2002
Mijn beelscherm is stuk en wou hem graag repareren
Maar ik het schema nodig
Het is Packardbell A720

helaas geven fabrikanten zelden schema's aan particulieren. je kan proberen packard bell een mailtje te sturen...

als je weinig ervaring hebt met hoge voltages zou ik er sowieso niet aan beginnen, een CRT monitor schijnt weken na het uitzetten nog extreem hoge voltages te kunnen afgeven. De condensatoren en crt moeten eerst ontladen worden voordat er onderhoud gepleegd kan worden.

ik begrijp heel veel van electronica maar ik had alleen het schema nodig maar jah die kan ik dus nergens vinden

Hallo

Een schema van dit specifieke merk zal moeilijk , zoniet onmogelijk worden.

De meest voorkomende fouten zijn :

Slechte soldeerverbindingen lijntransfo/printplaat.

" " vermogentransistoren.

Uitgedroogde condensatoren .

Door die uitgedroogde condensatoren sneuveld meestal ook het i.c'tje om de geschakelde voeding op te starten ....

P.s.: wat zijn de symptomen , geen beeld maar nog hoogspanning of...????

Peter

nou wat er mis gaat bij het beeldscherm is
als ik het wil instellen met knoppen op beeldscherm
dan laat die het zien dat die het doet maar er gebeurt niks

Hallo

Controleer of de c.p.u. v/d monitor nog zijn +5V voeding krijgt.

Meestal wordt de data in een e.eprom opgeslagen , deze dient dus uiteraard ook al zijn voedingsspanningen krijgen.

De voeding voor deze componenten wordt afgeleid v/d lijntransfo en dan meestal d.m.v. een 78xx regelaar afgevlakt.

Peter

Ik heb ook het zelfde probleem.

De oorzaak is een Modulatie diode DMV32. Het beeld is groot en je kan het niet afstellen met de gebruikelijke knoppen.

Ik kon de DMV32 niet vinden dus had ik het kapote gedeelte vervangen door een schottky diode. maar na een paar uur begaf die ook aangezien die er niet oor gemaakt zijn.

Weet iemand toevallig waar ik de DMV32 kan krijgen farnell en conrad hebben ze niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan