• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Schema vba aanpassen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Office versie
Microsoft 365
Ik heb een planner gedownload die zou aangepast moeten worden.
Als ik een werknummer opgeef op een bepaalde datum geeft hij dat werknummer ook op het groene vakje, dat is de datum van vandaag, dat is niet de bedoeling.
De verdere uitleg staat op tab 2024.
Als je een nieuw jaar selecteert dan maakt hij vanzelf een nieuw tabblad, dat is prima.

Bijlagen

Waarom telkens een nieuw tabblad?

ik heb wat aanpassingen gedaan.

De groene cel is vandaag, de blauwe cel is de gekozen datum.
veranderingen die je aanbrengt op blad schema(cellen AL6:AM40) worden opgeslagen op het blad data
Probeer maar eens.

Bijlagen

Mooi gedaan emields, ik vind het al een hele kunst om het te maken.
De aparte tabbladen vind ik persoonlijk wel handig en ook de datum in tabel vorm.
Soms wil je in power query dingen samenvoegen.
Daarom dacht ik
DatumWerknummerActiviteit
Bedankt in ieder geval.

Zo is het beter, ik had zelf een oplossing gezocht met AI en dat werkte op zich ook.
Als je er mee bezig bent komen er waarschijnlijk toch weer dingetjes die aangepast moeten worden.
Hartelijk Bedankt.

en mogen we die oplossing dan ook zien? Kwestie van ook iets bij te leren.

Ik bedoel de oplossing die jij nu hebt gegeven is prima, die van AI werkte niet zo goed en dan had ik nog door moeten vragen.

@Alle

vindt het wel iets hebben, ben een beetje ook het zoeken, als ik in tabblad 2024 een rij bij zet kolom D BV tijden
krijg ik het niet gevonden dat de informatie terug kom in tabblad schema kolom AR
zie ik iets mss over het oog?

@emields
mss de werktijden?
nog aan het stoeien, helaas nog niet gevonden ( haha )
nou 2 uurtjes verder geef ik het op, was een leuk overzicht voor me eigen
helaas we gaan verder zoeken ieder geval super bedankt

Laatst bewerkt:
@emields
ik zie dat er verborgen kollommen zijn dus ipv AR moet het AN zijn
misschien een brutale vraag maar zou je een hint kunnen geven in welke richting ik moet zoeken als ik in 2024 kolom D tijden neer zet dat deze worden weer gegeven in schema AN
geef de moed nog niet op

Alvast super bedankt voor deze opzet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan