Scherm Acer Aspire 1710

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Vorige week klapte ik mn laptop open en zette ik m aan. Tijdens het opstarten (en in windows zelf) begon het beeld érg te 'flikkeren' (donker -> licht -> donker -> licht enz). Dit duurde even en daarna bleef het beeld donker.
Met donker bedoel ik: donkerder dan normaal (net of staan de kleuren allemaal op laag). De kleuren staan nog goed en de avond ervoor was er nog niets aan de hand.

Gister begon het scherm weer te 'flikkeren' en het leek weer even goed te gaan (toen het scherm voor ongeveer een uur weer helder beeld gaf), maar daarna werd het weer donker :(

Dit is echt iets hardeware-matigs (ook vanwege dat flikkeren) en omdat ik de drivers al opnieuw heb geinstalleerd.
Zijn er mensen die dit vaker gezien hebben en/of er een oplossing voor hebben? Want ik denk dat mn laptop opgestuurd moet worden.. en daar heb ik niet zoveel zin in.. :(

Ook heb ik al een mailtje naar Acer gestuurd (garantie) maar die laten tot nu toe nog niks van hen horen, dus ik dacht: kom ik ga ff naar Helpmij :p

Alvast bedankt :thumb:

Hallo

Mits je zelf "garantie" vemeld , bezit dit beestje dit nog ??

Indien ja , deze uiteraard aanspreken .

Indien dit "donkerder" wordt , zijn er in de "verte" , nog heel vaag de karakters te lezen op het t.f.t. scherm , of zijn deze ook bye ...bye ....

Indien deze nog vaag zijn te lezen , is het enkel de "backlight " verlichting die het laat afweten .

Mits dit intermitterend wel werkt , kan het "slechts" een slecht kontakt zijn , of een slechte soldeerverbinding.

De omvormer , of het lampje zelf zijn dus verdacht.

Indien de betrokken p.c. niet meer onder garantie valt , zou ik hem persoonlijk zelf herstellen , of .... in uw geval , laten herstellen door een lokale " t.v.technieker " , dit zal veel goedkoper zijn dan opsturen naar een herstelpunt v/h betrokken merk .

P.s. : Uiteraard ook eens kontakt opnemen met het lokale verkooppunt , die mannen kunnen ook misschien iets "regelen" , zelfs indien uit garantie....

Peter

Laptop is van augustus dit jaar :)

En gekocht bij Office Centre.. en ik meende dat de verkoper zij dat de producten voor reparatie naar de fabrikant ging.. dus kan ik net zo goed zelf contact met Acer opnemen :)

Overigens denk ik zelf dat het ergens een slecht contactpuntje is.. omdat het soms wel even wat beter beeld is..

Het is nog wel te lezen allemaal, maar als er teveel licht in de omgeving is, zie ik er niets meer van :(

Ik ga dus voor de garantie ;) :D
Toch bedankt voor het antwoorden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan