Scherm alleen maar WIT

Status
Niet open voor verdere reacties.

minqkel

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
20140220_174115.jpg

Goedemiddag

Ik heb deze laptop en wil hem graag repareren. Het betreft een Lenovo G530. Het probleem met deze laptop is dat het beeldscherm alleen nog maar wit beeld geeft. Ik kan de helderheid van het scherm gewoon nog aanpassen, en het beeld wordt ook gewoon eventjes als ik bijvoorbeeld de resolutie aanpas.

De volgende acties heb ik ondernomen:
- Extern Beeldscherm (Deze werkt, helaas niet in de BIOS. Werkt enkel als Windows is opgestart)

- Laptopscherm vervangen door een ander scherm die vervolgens exact hetzelfde probleem heeft.

- Klein groen dingetje onderaan het beeldscherm vervangen xD, zorgt voor het licht o.i.d.? Het probleem blijft aanhouden.

Nu denk ik zelf dat het probleem zich in de kabel naar het moederbord bevindt. Ik zou mijn god niet weten of ik zelf in staat ben deze kabel te vervangen en welke ik dan nodig zou hebben. Heeft iemand anders misschien nog ideeen waar het probleem zich zou kunnen bevinden of denken jullie ook aan de kabel?

Met vriendelijke groet,

Quinten

fototje in de bijlage.

Hallo

"Heeft iemand anders misschien nog ideeen waar het probleem zich zou kunnen bevinden ...."

Controleer of deze connector nog goed is ingeplugd op het motherboard zelf ...

Plug deze desnoods eens in/uit ...

Een connector op het t.f.t. paneel komt zelden of nooit los.

Dit zou het kabeltje moeten zijn :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-Len...1992?pt=US_Computer_Cases&hash=item2c71d0fa48

Indien niet ... zelf eens zoeken.

De meest voorkomende oorzaak van defekte kabeltjes ---> speling (defekt) scharnier.

Peter

Dank voor het snelle antwoord,

De kabels zitten nog wel goed aangesloten op het moederbord, ik heb nog niet geprobeerd ze los te halen. Wel had ik goed gekeken of ze aangesloten zaten. Ik zal ook eens goed rond het scharnier kijken.

Met vriendelijke groet,

Quinten

Heb het kabeltje helemaal los gehaald en even helemaal strak gedrukt, daarna weer aangesloten maar mocht niets baten helaas. Wordt het toch even kijken voor een nieuw kabeltje en hopen dat dit het probleem oplost.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je laatste twee berichten even samengevoegd zolang er niet gereageerd is kan je beter even voor bericht aanpassen kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan