scherm bevriest /start spontaan weer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralf muller

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
ik had wat problemen met mijn pc omdat hij elke keer weer opnieuw opstarte . dacht iets van virus of zo .
heb toen de boel geformateerd . en nieuw windows ingeladen .dit lukte niet dacht dat de harde schijf elke keer vastliep . ik heb toen een nieuwe gekocht 160 gig s ata . weer windows gaan instaleren .na 10 pogingen uiteindelijk gelukt comp starte elke keer weer opnieuw op . waardoor de intalatie elke keer werd afgebroken . stug doorgegaan toch gelukt .
windows draaide weer . toen bevroor het beeld en niks was meer mogelijk zowel op toetsenbord als muis. soms bevriest hij al als windows opstart balk loopt . ik heb de video kaart al gewisseld alles nageken . ik snap het niet meer .

ik heb meer van ditsoort vragen gezien maar nog geen duidelijk antwoord gezien

gr ralf
assus moederbord 3000 hp intel proccesor 1024 intern geheugen

Memtest86 draaien dan gedurende een hele nacht. Dit lijkt me toch wel duidelijk een geheugenprobleem.

bedankt voor de tip ik zit alleen nu op een laptop mijn gewone pc krijg ik het niet voor elkaar om wat fatsoenlijks te doen voor hij weer vast staat . zou het helpen als ik de bankjes in een ander slot zou doen ze zitten nu in d e blauwe

gr ralf

Dat kan helpen. Memtest86 zet je trouwens gewoon op een diskette en je start je pc dan op met die diskette. Je hebt windows dus nie tnodig.

Soms helpt het om je bios te 'resetten' door de pc uit te zetten, 220 eraf (dus écht de stekker eruit ...); de batterij op je moederbord te verwijderen en na enige tijd te herplaatsen ... etc. etc.

Zou het niet zo kunnen zijn dat de CPU fan vol zit met stof of dat ie wel draait?
Je computer schakelt zichzelf uit, op standby of herstart als je CPU te heet wordt.

heb de pc vandaag weggebracht werd er een beetje gek van .het geheugen is inmiddels getest deze is goed .het gekke is dat als je in de bios zit de pc niet uitgaat . zodra je windows gaat laden of draait dan gaat het fout .

het gekke is dat hij de ene keer opnieuw opstart en de andere keer bevriest .

maar als hij het weer doet dan zal ik de oplossing hier plaatsen zodat ook anderen er wat aan hebben
alvasr bedankt voor alle tips

comp was ca 55 graden voor de schoonmaak beurt en ook erna

Laatst bewerkt:
55 graden in de kast? Jammer dat je hem hebt weggedragen, mss dat we het konden oplossen zonder geld uit te geven

inmiddels bij de reparateur .geheugen gewisseld nog niet .video kaart gewisseld nog niet harde schijf gewisseld nog niet moederbord gewisseld nog niet voeding gewisseld nog niet software zit er niet in daar kan het niet aanliggen . de reparateur zegt nu het zou de dvd rom kunnen zijn ??? IK snap er niet zoveel meer van Proccessor die voor problemen zorgt kan dat ? Lijkt me stug dat een dvd speler dit probleem veroorzaakt .

moet wel zeggen ze doen er van alles aan om het te vinden .Het probleem is toch wat moeilijker denk ik

Lijkt me bull****:confused: Dat hij dan eens de dvd-rom loskoppelt? Dan weet je het meteen.

Klik eens met rechts op Deze Computer > tabblad geavanceerd en klik op instellingen onder de kop Opstart en herstelinstellingen. Haal hier het vinkje weg bij De computer automatisch onieuw opstarten.

Klik eens met rechts op Deze Computer > tabblad geavanceerd en klik op instellingen onder de kop Opstart en herstelinstellingen. Haal hier het vinkje weg bij De computer automatisch onieuw opstarten.

Windows is niet eens geinstalleerd:confused: hij start trouwens niet opnieuw op, maar loopt vast. En de pc is bij de reparateur zegt hij...

Windows is niet eens geinstalleerd:confused: hij start trouwens niet opnieuw op, maar loopt vast. En de pc is bij de reparateur zegt hij...
Na 10 pogingen was het gelukt, zie quote
weer windows gaan instaleren .na 10 pogingen uiteindelijk gelukt

hij start trouwens niet opnieuw op,
Hij zegt van wel.

ik had wat problemen met mijn pc omdat hij elke keer weer opnieuw opstarte

En de pc is bij de reparateur zegt hij...
Nou en.

Heb wat snel gelezen blijkbaar. Hij start soms opnieuw op en soms bevriest hij. Maar als hij bij de reparateur is kan hij er echt niet meer aan(zou trouwens dom zijn: dan moet hij kosten betalen als hij de pc in kapotte staat terug wil)

alles is inmiddels uitgewisseld en omgewisseld moederbord etc etc blijkt een dubbel probleem te zijn . Als het goed is hoor ik morgen wat er aan de hand was .
de reparateur vind dit inmiddels niet meer iets om geld mee te verdienen maar zegt dat het zijn eer te na is om het op te lossen .Al was het alleen maar om er wat van te leren zodat hij het in het vervolg vlotter kan doen .

ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen
gr ralf

alles is inmiddels uitgewisseld en omgewisseld moederbord etc etc blijkt een dubbel probleem te zijn . Als het goed is hoor ik morgen wat er aan de hand was .
de reparateur vind dit inmiddels niet meer iets om geld mee te verdienen maar zegt dat het zijn eer te na is om het op te lossen .Al was het alleen maar om er wat van te leren zodat hij het in het vervolg vlotter kan doen .

ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen
gr ralf

Versta ik hieruit dat het gratis zal zijn?:p Wat is de naam van je reparateur:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan