Scherm bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ojisan_Buba

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Beste,

Ik heb een pc hier, 1,2Gh, 512Mb, Mobo Aopen AK73Pro, Hd Maxtor, 30Gb.
Het scherm bevriest na een 3 a 4 min. Het valt voor telkens ik de muis activeer. Ik dacht het is de muis en heb dan een usb muis op aangesloten maar het probleem blijft zich voordoen. Hdd kan het niet zijn want ik deze geformatteerd en tijdens dit proces en XP herinstallatie geen enkel probleem. Er treedt geen crash op denk ik.
Ik vermoed slijtage op het Mobo of zou de grafische kaart dit ook kunnen veroorzaken???
Het scherm bevriest, ik krijg nog wel de windowsinterface maar muis kan ik niet meer gebruiken, alsook toetsenbord werkt niet meer.
Iemand suggesties???

Alle dank.

Je bent "ellende" vrij, ik bedoel geen virussen, spyware, trojans e.d. Weet je dat niet zeker doe dan het volgende;
Download onderstaande programma's en laat deze je computer scannen.

Ad-Aware SE
Ccleaner
Ewido
Spybot - Search & Destroy

Voordat je bovenstaande programma’s laat scannen dien je deze wel eerst te updaten.

Voor een online virusscan kan je bij Kaspersky terecht.

Wel, ik ben zeker ellende vrij, daar ik eerst heel de schijf geformatteerd heb en daarna een nieuwe installatie van XP heb gedaan. Maar tijdens deze installatie en formatering heb je de muis practisch niet nodig. Ik moet wel zeggen dat muis en toetsenbord bleven werken tijdens deze zaken.
Maar als ik de pc opstart bevriest het scherm al na enkele minuten. Muis en toetsenbord werken niet meer, ook de shift lock en de num lock werken niet meer op toetsenbord, de lichtjes zie je niet meer aangaan.

Alle dank voor je reactie.

Heb je ook de nieuwste chipset-driver geinstalleerd voor de chipset van je moederbord?

Probeer dit eens zou ik zeggen.

Bedankt Muurhond.

Heb met pc nog even bezig gewest.
Het is mogelijk om in veilige modus op starten en hier werkt de pc heel goed en hij blijft heel goed werken. Ik versta dit niet goed.:shocked: ga ik terug naar normale modus dan krijg ik weer hetzelfde voor, bevriezen.
Weet iemand hier iets van????

Mobo/chipset is VIA VT8363 Apollo KT133

Heb op die site ( via arena en aopen) gezocht maar vind geen drivers heirvoor. Dacht Hyperion drivers te gebruiken maar vind er ook geen D/L drivers voor. Kan iemand helpen???

Alle dank!!!!!

Die kun je ook niet voor die chipset gebruiken, je hebt de 4 in 1 drivers nodig, die staan eronder bij Via, maare, freezes worden vaak veroorzaakt door de videokaart, met name het geheugen erop, maar aangezien je er geen last van hebt in veilige modus, is het wel degelijk een driverprobleem, dus ook de videokaartdrivers updaten zou kunnen helpen.

Dank je wel lange Pier.
Heb de 4 in 1 drivers gevonden en geD/L
Ik ga de grafische drivers zeker eerst installeren, dit werd blijkbaar vroeger niet gedaan.
Ik laat nog iets weten.

Laatst bewerkt:
Nogmaals, eerst de chipsetdrivers installeren, anders wordt de AGP poort niet herkent.

Ik heb de chipset drivers, 4 in 1 geinstalleerd en daarna de drivers grafische kaart. Maar hierbij kreeg ik melding dat er geen geschikte drivers waren voor de hardware in de pc, raar?????? Toch is dit een riva tnt2 m64 waarvan ik de drivers correct heb geD/L.
Pc doet nog steeds hetzelfde in normale modus: bevriezen, en in veilige modus alles ok.
Zou de grafische kaart misschien stuk zijn???

Lange Pier, ik heb die drivers geinstaleerd en installatie ervan is goed verlopen, zijn de goede denk ik.
Maar probleem blijft bestaan.
Heb dan telkens in msconfig win ini, system ini, en boot ini om de beurt uitgeschakeld en terug opgestart, maar nog steeds zelfde probleem.
Scherm bevriest, niets werkt nog, windowsinterface blijft bevroren op monitor. Als hij uitvalt hoor je dat ook, hij maakt dan plots een ander geluid.
In bios heb ik agp geactiveerd en op 32Mb gezet.
temp van processor is 41°, wat ik nogal hoog vind. Maar dit zou kunnen.

Ik krijg er kop nog staart aan. Nog eens in veilige modus werkt hij, in normale modus bevriest hij.

Ga nu toch een beetje de harde schijf verdenken, dat deze geformateerd is, zegt verder niets over de gesteldheid, controleer hem eens met de software van die schijffabrikant, om dat uit te sluiten.

Ook de de voeding, met een andere even omruilen, zou die ook kunnen uitsluiten

ik heb een soortgelijk probleem .
harde schijf geformateerd nieuwe windows opgezet elke keer liep hijvast .
nieuwe harde schijf gekocht ook weer een poging gedaan om windows te instaleren stopte er elke keer mee .na keer of 10 gelukt . video kaart gewisseld nog het probleem

alles slaat vast beeld bevriest of start spontaan weer op
helppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

gr ralf

Ik heb ondertussen de hardeschijf gewisseld met een andere, goeie waar win98 opstaat. Nu draait alles zoals het hoort en het blijft goed draaien.
Het is wel niet XP wat een zwaarder OS is. Maar het draait zoals het moet.
Heb wel een paar keer een berichtmelding gekregen bij opstart Bios. Dan bios op "load setup defaults", en daarna dat bericht niet meer gekregen.
Daarna nog eens keer niet meer op "start" kunnen drukken, reageerde niet meer toen de pc lange tijd "stilstond".

Ik ga nu een nieuwe HD kopen en installeren met XP prof. Zal je op de hoogte houden.

Lange Pier, alvast heel hard bedankt voor je hulp!!!!!!!:thumb: :thumb: :thumb:

Ralf, indien je hulp wilt, gelieve je probleem zo concreet mogelijk te omschrijven. Dan krijg je zeker reacties.;)

ik heb een soortgelijk probleem .
harde schijf geformateerd nieuwe windows opgezet elke keer liep hijvast .
nieuwe harde schijf gekocht ook weer een poging gedaan om windows te instaleren stopte er elke keer mee .na keer of 10 gelukt . video kaart gewisseld nog het probleem

alles slaat vast beeld bevriest of start spontaan weer op
helppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

gr ralf

Idd, maak een eigen topic, met een uitgebreide omschrijving van het probleem, en wat je allemaal zelf hebt gedaan.

heb nieuwe HD gestoken maar al vlug hetzelfde probleem weer.
Daarna graf kaart uitgeschakeld maar ook weer zelfde.
Dan Mobo eens goed onderzocht en vond wel twee condensatoren die op hun top er verroest uitzagen. Ik denk van binnenuit reactie naar buiten door vernis heen. Volgens mij Mobo versleten.
Ik werk er niet meer verder aan. Wordt volledig nieuwe pc bouwen.
Iedereen nog eens bedankt voor de reacties.:thumb:

Topic gesloten en opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan