Scherm bij opstarten Win98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerret

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Ik heb besloten de vraag hier maar te stellen, want in de chat wisten ze niet wat ik eraan kon doen, en misschien zit er hier iemand bij die dat wel kan.

Ik heb op mijn computer de instellingen voor meerdere gebruikers moeten instellen, om een netwerk met een andere computer aan de gang te krijgen. Het probleem is, dat elke keer wanneer ik nu de computer op start, er een schermpje komt waar ik een gebruiker moet kiezen(terwijl er maar een gebruiker is.)

Ik heb al geprobeerd bij de Netwerkinstellingen de netwerkaanmelding te veranderen. Nu staat die op Microsoft Family aanmelden. Als ik die omzet verandert het schermpje een beetje, en wordt er ipv. een scherm waarbij ik een gebruiker moet kiezen een scherm getoond waarbij ik gebruikersnaam+wachtwoord moet intypen.

Ik heb ook al bij de Gebruikers-instellingen te kijken. In tegenstelling tot de nieuwere windows systemen staat hier geen vinkje bij waardoor je het kan uitzetten. Als ik de enige gebruiker verwijder heeft dat ook geen effect, want dan krijg ik nog dat schermpje, alleen dan wordt ik verplicht op annuleren te klikken en de computer alleen met de standaardinstellingen te starten. Die standaardinstellingen zijn wel gelijk aan de instelling van de ene gebruiker.

Ik hoop dat iemand me kan helpen dat schermpje weg te krijgen.

Bij voorbaat dank,

Gerret

Je kan bij de eigenschappen "Client voor microsoft netwerken" weghalen, maar ik ben bang dat je netwerk dan niet meer goed funktioneert.
Dit is wel het truukje om dat wachwoordscherm kwijt te raken.

Geplaatst door crash
Je kan bij de eigenschappen "Client voor microsoft netwerken" weghalen, maar ik ben bang dat je netwerk dan niet meer goed funktioneert.
Dit is wel het truukje om dat wachwoordscherm kwijt te raken.

hoeft niet hoor crasch, heeft alleen met aanmelden te maken ( je hebt wel een beetje gelijk ...bv..op servers bij scholen en dergelijke) maar je netwerkje blijft thuis gewoon draaien,dus even op windows family zetten.

Zoek naar bestanden met "*.pwl" en verwijder deze.
--->
Start-->Zoeken-->Bestanden of mappen
Typ in: *.pwl
Zoek in de c:/ schijf
Verwijder alles wat de pc vindt.

Ga naar eigenschappen van je desktop netwerkicoon.
--->
Op je bureaublad staat het pictogram "netwerkomgeving"; rechtsklik daarop en kies "eigenschappen"

Zet de aanmelding op 'netwerkaanmelding'. Start opnieuw op, zoals je gevraagd wordt.
--->
Onderin het schermpje wat verschijnt kies je in plaats van "windows aanmelding" op "netwerkaanmelding" (als hij daar nog niet op staat)
Klik dan op OK en start de pc opnieuw op.

Vul geen wachtwoorden in als je hier om gevraagd wordt bij opstarten.
--->
Als de wachtwoordschermpjes weer verschijnen bij het opstarten, vul je niets in maar druk je direct op "OK"

Ga terug naar eigenschappen van je netwerk en zet de aanmelding weer om naar 'windowsaanmelding'.
--->
Herhaal de stappen met het netwerkomgeving-icoon en zet nu "netwerkaanmelding" weer om naar "windowsaanmelding".

Start weer opnieuw op.
--->
Klik op start --> afsluiten --> computer opnieuw opstarten --> OK

Wat bedoel je met netwerkaanmelding?
In het lijstje staat:
- Client voor Microsoft Netwerken
- Microsoft Family aanmelden
- Windows aanmelden

Edit: Ik heb nu wat combinaties geprobeerd, maar hij blijft een schermpje weergeven waar mn gebruikersnaam nog bij staat ingevuld.

Laatst bewerkt:
Met netwerkaanmelding bedoel ik Client voor microsoft netwerken

Aaaah het werkt niet... Ik krijg nog steeds een schermpje waarbij ik een wachtwoord moet invullen.

En mijn gebruikersnaam staat daar steeds nog automatisch ingevuld. Ik heb geen wachtwoord ingesteld staan(tenminste: leeg wachtwoord), dus als ik op ok klik laadt hij windows op die gebruiker, en als ik op annuleren klik laadt hij windows zonder gebruiker. Ik heb dus op annuleren gedaan, maar toch blijft hij dat schermpje geven.

Als de wachtwoordschermpjes weer verschijnen bij het opstarten, vul je niets in maar druk je direct op "OK"

Als je op annuleren drukt werkt het idd niet

Volgens mij ben ik erg lomp bezig, maarja.

Als ik op OK klikt werkt het ook niet. Hij blijft het schermpje geven.

Weer van voor af aan beginnen en op het laatst dus niet op annuleren drukken maar op OK en dan zou het weg moeten zijn

Ja, dat heb ik dus al geprobeerd, en dat werkt niet.

Laatst bewerkt:
Daar hebben onze MS vrienden het proggie TweakUI voor uitgevonden...
http://www.systemsmedic.com/TweakUI.htm
Na het downloaden uitpakken met winzip, je ziet dan 4 bestandjes, klik met de rechtermuisknop op het.inf bestand en klik op installeren.
Ga vervolgens naar het configuratiescherm en dubbelklik op Tweakui, ga vervolgens naar het tabblad logon, en vul daar je naam en pasword in, en zet een vinkje bij autologon..

Groetjes,
Martin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan