Scherm blauw na een aantal dagen draaien van de server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyrus75

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Ik heb een Small Business Server 2003.
Deze draait al een tijd en verder geen problemen.

Nu is het zo als ik het scherm aanzet dan moet ik mij inloggen.
Ik krijg het aanlog scherm en dat gaat een hele tijd goed tot heden.

Zodra ik het scherm aanzet krijg ik geen inlog scherm meer maar is het scherm licht blauw. Als ik dan via RDP verbind dan krijg ik gewoon een inlog scherm en kan ik gewoon via de RDP met de server connectie maken.
Om de server weer normaal te benaderen dan ben ik elke keer weer geneigd om de server een harde reboot te geven zodat het scherm weer normaal werkt.

Het scherm is inmiddels al een keer vervangen en de bekabeling is juist aangesloten.

Is hier een oplossing voor zodat er geen harde reboot meer nodig is.

Zelfs als je video-driver het helemaal niet meer goed doet of je video-kaart kapot is (te merken op de console), dan werkt RDP nog wel.

Wat je dus moet doen is nakijken of je de video-driver kunt vervangen. Eventueel zet je 'm tijdelijk even op VGA modus (=een standaard driver die wordt meegeleverd).

Hopelijk is daar geen herstart voor nodig. Beste kans om niet te hoeven herstarten is het instellen van de standaard VGA driver.

Natuurlijk kan het ook zijn dat de videokaart of een deel van het daarop aanwezige videogeheugen het begeven heeft. In dat geval zul je voor de vervanging van de videokaart niet om een shutdown heen kunnen.

Succes,

Tijs.

Thx

Ik ga dit maandag uitproberen... Ik heb eigenlijk niet eens hieraan gedacht.
Ik laat het weten hoe het is afgelopen op het forum.

Greetz Cyrus

Dit is niet opgelost via deze manier.
Ik heb iets anders hierop aangepast.

Screensaver uitgezet en alleen via CTRL + ALT + DEL laten aanmelden en dan het scherm alleen uitzetten na gebruik met uiteraard het locken van de pc.

Tot nu toe gaat dit gewoon goed.

De standaart VGA drivers erop zetten toen gaf de server helemaal geen beeld meer na de reboot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan